UberEats breidt dienst uit in Brussel | RetailDetail

UberEats breidt dienst uit in Brussel

UberEats breidt dienst uit in Brussel
Shutterstock

Uber gaat zijn UberEats-service in Brussel verder uitbreiden. Gebruikers kunnen hun maaltijden voortaan niet enkel thuis laten leveren, maar ook op het werk of zelfs in een park. Bestellingen kunnen ook verder op voorhand besteld worden.

Meer in Brussel, minder in Denemarken en VS

Met de optie om tot een week op voorhand te bestellen, wil het bedrijf ook inzetten op bedrijfsfeestjes of verjaardagen. Daarnaast worden ook de zoekopties verder uitgebreid: gebruikers kunnen voortaan zoeken naar veganistische, glutenvrije of gezonde voeding die binnen een dieet moet passen. Restaurants kunnen dan weer gefilterd worden op basis van snelheid, prijs en nabijheid. Gebruikers krijgen ook aanbevelingen op basis van hun voorgaande bestellingen.

 

In Brussel zet Uber dus stappen vooruit, maar dat is niet overal het geval. Zo gaat het in de Verenigde Staten ophouden met de restaurantafdeling van UberRush, die in New York, Chicago en San Francisco sinds oktober 2015 zowat alles binnen enkel minuten leverde. Uber vraagt nu aan restaurants om over te stappen op UberEats. Nochtans waren de meeste bestellingen die via UberRush werden gemaakt bij restaurants. Uber wil de service nu meer richten op andere bedrijven, terwijl UberEats de restaurants moet bedienen.

 

In Denemarken gaat Uber zelfs volledig ophouden. Nieuwe reguleringen hebben er daar voor gezorgd dat de dienst vanaf volgende maand verdwijnt uit het Scandinavische land.  Uber heeft in Denemarken 2.000 chauffeurs en ongeveer 300.000 gebruikers. Het wil daarom ook samen met de Deense regering op zoek blijven naar een mogelijkheid om de nieuwe wetgeving aan te passen. Volgens de transportsector zal het vertrek van Uber uit Denemarken er echter voor zorgen dat 6.000 taxichauffeurs hun job kunnen behouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Ahold Delhaize pompt miljoenen in Amerikaanse dochter

28/06/2018

Ahold Delhaize-dochter Giant Food Stores investeert 22 miljoen euro in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Daar komt onder meer een nieuwe e-commercehub voor Peapod.

Impact handelsoorlog nog niet zichtbaar in winkelrekken

26/06/2018

De gevolgen van de handelsoorlog tussen Europa en de Verenigde Staten blijven voorlopig nog beperkt voor retailers en consumenten, maar de vrees voor een escalatie is reëel.