UberEats breidt dienst uit in Brussel | RetailDetail

UberEats breidt dienst uit in Brussel

UberEats breidt dienst uit in Brussel
Shutterstock

Uber gaat zijn UberEats-service in Brussel verder uitbreiden. Gebruikers kunnen hun maaltijden voortaan niet enkel thuis laten leveren, maar ook op het werk of zelfs in een park. Bestellingen kunnen ook verder op voorhand besteld worden.

Meer in Brussel, minder in Denemarken en VS

Met de optie om tot een week op voorhand te bestellen, wil het bedrijf ook inzetten op bedrijfsfeestjes of verjaardagen. Daarnaast worden ook de zoekopties verder uitgebreid: gebruikers kunnen voortaan zoeken naar veganistische, glutenvrije of gezonde voeding die binnen een dieet moet passen. Restaurants kunnen dan weer gefilterd worden op basis van snelheid, prijs en nabijheid. Gebruikers krijgen ook aanbevelingen op basis van hun voorgaande bestellingen.

 

In Brussel zet Uber dus stappen vooruit, maar dat is niet overal het geval. Zo gaat het in de Verenigde Staten ophouden met de restaurantafdeling van UberRush, die in New York, Chicago en San Francisco sinds oktober 2015 zowat alles binnen enkel minuten leverde. Uber vraagt nu aan restaurants om over te stappen op UberEats. Nochtans waren de meeste bestellingen die via UberRush werden gemaakt bij restaurants. Uber wil de service nu meer richten op andere bedrijven, terwijl UberEats de restaurants moet bedienen.

 

In Denemarken gaat Uber zelfs volledig ophouden. Nieuwe reguleringen hebben er daar voor gezorgd dat de dienst vanaf volgende maand verdwijnt uit het Scandinavische land.  Uber heeft in Denemarken 2.000 chauffeurs en ongeveer 300.000 gebruikers. Het wil daarom ook samen met de Deense regering op zoek blijven naar een mogelijkheid om de nieuwe wetgeving aan te passen. Volgens de transportsector zal het vertrek van Uber uit Denemarken er echter voor zorgen dat 6.000 taxichauffeurs hun job kunnen behouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.