Uitbreiding assortiment Bol.com bedreigt fysieke juweliers | RetailDetail

Uitbreiding assortiment Bol.com bedreigt fysieke juweliers

Uitbreiding assortiment Bol.com bedreigt fysieke juweliers

Webgigant Bol.com gaat concurreren met de noodlijdende juweliersbranche. De online retailer verkoopt vanaf maandag 25.000 verschillende sieraden, horloges en zonnebrillen voor vrouwen, mannen en kinderen.

Grote vraag naar online verkoop van sieraden

Uit het onderzoek van de webwinkel blijkt dat bijna zeven op de tien Nederlanders sieraden en horloges dragen. Een op de vijf Nederlanders, met name vrouwen, heeft zelfs meer dan vijftien stuks.  “We zien dat er vraag naar is”, zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com tegen het AD.

 

“Mensen tikken het woord 'sieraden' vaak in als zoekopdracht op onze website. Tachtig procent van de Nederlanders geeft jaarlijks geld uit aan sieraden: 16 procent besteedt er gemiddeld meer dan 100 euro per jaar aan. We zijn ervan overtuigd dat mensen door ons grote aanbod meer zullen kopen omdat er zoveel keus is.” Er worden wel vooralsnog geen tweedehandssieraden en horloges aangeboden, omdat de retailer bang is helers aan te trekken.

 

Schaeffer noemt de uitbereiding van het assortiment ‘een geschenk’ voor andere retailers. “Dat komt omdat wij onze winkel voor sieraden en horloges openstellen voor andere winkeliers. Daarmee kunnen zij hun bereik in één klap enorm vergroten. We zien het nu ook al bij andere soorten producten, zoals dekbedovertrekken. Deze aanbieders verkopen via ons honderden overtrekken per week. Dat is omzet die de winkel anders niet had gehad”, zegt hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.