Uitbreiding assortiment Bol.com bedreigt fysieke juweliers | RetailDetail

Uitbreiding assortiment Bol.com bedreigt fysieke juweliers

Uitbreiding assortiment Bol.com bedreigt fysieke juweliers

Webgigant Bol.com gaat concurreren met de noodlijdende juweliersbranche. De online retailer verkoopt vanaf maandag 25.000 verschillende sieraden, horloges en zonnebrillen voor vrouwen, mannen en kinderen.

Grote vraag naar online verkoop van sieraden

Uit het onderzoek van de webwinkel blijkt dat bijna zeven op de tien Nederlanders sieraden en horloges dragen. Een op de vijf Nederlanders, met name vrouwen, heeft zelfs meer dan vijftien stuks.  “We zien dat er vraag naar is”, zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com tegen het AD.

 

“Mensen tikken het woord 'sieraden' vaak in als zoekopdracht op onze website. Tachtig procent van de Nederlanders geeft jaarlijks geld uit aan sieraden: 16 procent besteedt er gemiddeld meer dan 100 euro per jaar aan. We zijn ervan overtuigd dat mensen door ons grote aanbod meer zullen kopen omdat er zoveel keus is.” Er worden wel vooralsnog geen tweedehandssieraden en horloges aangeboden, omdat de retailer bang is helers aan te trekken.

 

Schaeffer noemt de uitbereiding van het assortiment ‘een geschenk’ voor andere retailers. “Dat komt omdat wij onze winkel voor sieraden en horloges openstellen voor andere winkeliers. Daarmee kunnen zij hun bereik in één klap enorm vergroten. We zien het nu ook al bij andere soorten producten, zoals dekbedovertrekken. Deze aanbieders verkopen via ons honderden overtrekken per week. Dat is omzet die de winkel anders niet had gehad”, zegt hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.