Unilever ziet haar merken graag online

Unilever ziet haar merken graag online

Tijdens de IGD-conferentie van vorige week werd bekendgemaakt dat de omzet van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal kunnen verdubbelen naar meer dan 10 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat zou vooral komen door de verkoop van merkartikelen: shoppers zijn loyaler naar merken, ook als ze online kopen. De markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk groeide het afgelopen jaar al met 21,4%.

Unilever gelooft er wel in

Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in e-commerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. Andy Houghton, de e-commerce director van Unilever zei tijdens de conferentie: "Consumenten zijn trouwer aan merken als ze online shoppen, wat de merkproducenten de kans geeft om een graantje mee te pikken van de groei van e-commerce." Het bedrijf signaleert ook dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de gewone supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top