USG Brands: “Omzet internetzuilen hoger dan webshops”

USG Brands: “Omzet internetzuilen hoger dan webshops”

Internetzuilen op de winkelvloer zijn een groot succes. Tot die conclusie komt USG Brands, het bedrijf achter sportformules Aktiesport en Perry Sport. De internetkiosken zorgen in beide winkelconcepten zelfs voor een hogere omzet dan de webshops.

Breder assortiment

Dat vertrouwt Peter Jansen, ICT & supply chain director bij USG, toe aan RetailNews. Zo’n anderhalf jaar geleden is de groep begonnen met het plaatsen van grote schermen – monitors van 32 of 42 inch – in zijn winkels. Vandaag telt elke vestiging er minstens één.


Het grote voordeel is volgens Jansen dat het assortiment dankzij de internetzuilen aanzienlijk vergroot kan worden, met ook artikelen die niet op de winkelvloer zelf beschikbaar zijn. “Zo kunnen we in Aktiesport-winkels nu ook fitnessapparatuur verkopen. Die hebben eerder nooit in de winkel gestaan”, aldus de IT-directeur.


Voorraad blijft essentieel

Toch is het cruciaal dat ook een groot deel van het via de zuil te bestellen aanbod al in de winkel aanwezig is. Want al bestelt de klant online in de shop, toch wil hij zijn producten meteen meenemen. Het is dan ook zo dat 70% van de via de zuil bestelde producten uit de winkel zelf komt, 30% uit het magazijn.


“Het belangrijkste is dat de klant niet met lege handen de winkel uitloopt. Het voorkomt dat een order van bijvoorbeeld tien artikelen stukloopt, doordat een product niet in de winkel ligt”, legt Jansen uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Back to top