Van Haren laat klanten mobiel passen met augmented reality

Van Haren laat klanten mobiel passen met augmented reality

Schoenenketen Van Haren heeft een nieuwe app gelanceerd, waarmee klanten van de winkel door middel van augmented reality hun schoenmaat kunnen meten en vervolgens schoenen kunnen passen.

Wie het schoentje virtueel past...

Wie virtueel schoenen wil passen heeft een wit stuk papier, dunne sokken en een solide donkere achtergrond nodig. Via augmented reality wordt vervolgens gemeten wat de schoenmaat is en kunnen verschillende modellen digitaal worden gepast aan de eigen voeten. De app is ook voorzien van een barcodescanner.

 

De app geeft net als de website direct toegang tot de voorraad van de onderneming. Klanten die de juiste schoenen hebben gevonden, kunnen deze daardoor ook direct aanschaffen en afrekenen via iDeal, PayPal of creditcard. Het pakket kan onder rembours worden verzonden.

 

Het Nederlandse Van Haren is al enige tijd bezig zijn online omzet te laten groeien. Sinds eind 2010 is de eigen webwinkel in de lucht, die inmiddels ook direct toegang heeft tot informatie over de winkelvoorraden. Vorig jaar begon de onderneming ook met de verkoop via het platform van Wehkamp.nl. Van Haren is onderdeel van het Duitse Deichmann, dat ook de app ontwikkelde.

Tags: