V&D-kaart wordt gekoppeld aan mobiele telefoon en tablet

V&D-kaart wordt gekoppeld aan mobiele telefoon en tablet

Warenhuisketen V&D gaat dit jaar zijn klantenkaart uitbreiden naar mobiele apparaten en ze onderdeel laten uitmaken van de klantomgeving van mijnvd.nl. V&D denkt hierdoor beter te kunnen inspelen op het koopgedrag van klanten.

Klantenkaart is marketinginstrument

De keten zal location based services inzetten om fysieke winkels en de website beter te koppelen, meldt Noël Manning, e-commercemanager van het warenhuis aan MarketingTribune. Veel meer ontwikkelingen zullen gauw volgen: Manning denkt daarbij onder meer aan mobiele coupons om vaste klanten via het mobiele kanaal te benaderen.

 

Volgens Manning komt een kwart van de bezoeken aan vd.nl via mobiele apparaten. Hun omzetaandeel is evenwel heel wat lager: 8% van de aankopen gebeurt via een tablet, via smartphones is zelfs maar 1%. Manning denkt wel dat de technieken voor met name smartphones snel zullen verbeteren om online bestellingen te plaatsen: V&D zal zich daar de komende tijd dan ook intensief mee bezig houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Back to top