V&D-kaart wordt gekoppeld aan mobiele telefoon en tablet | RetailDetail

V&D-kaart wordt gekoppeld aan mobiele telefoon en tablet

V&D-kaart wordt gekoppeld aan mobiele telefoon en tablet

Warenhuisketen V&D gaat dit jaar zijn klantenkaart uitbreiden naar mobiele apparaten en ze onderdeel laten uitmaken van de klantomgeving van mijnvd.nl. V&D denkt hierdoor beter te kunnen inspelen op het koopgedrag van klanten.

Klantenkaart is marketinginstrument

De keten zal location based services inzetten om fysieke winkels en de website beter te koppelen, meldt Noël Manning, e-commercemanager van het warenhuis aan MarketingTribune. Veel meer ontwikkelingen zullen gauw volgen: Manning denkt daarbij onder meer aan mobiele coupons om vaste klanten via het mobiele kanaal te benaderen.

 

Volgens Manning komt een kwart van de bezoeken aan vd.nl via mobiele apparaten. Hun omzetaandeel is evenwel heel wat lager: 8% van de aankopen gebeurt via een tablet, via smartphones is zelfs maar 1%. Manning denkt wel dat de technieken voor met name smartphones snel zullen verbeteren om online bestellingen te plaatsen: V&D zal zich daar de komende tijd dan ook intensief mee bezig houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.