V&D kiest voor mobiel gemak op nieuwe website | RetailDetail

V&D kiest voor mobiel gemak op nieuwe website

V&D kiest voor mobiel gemak op nieuwe website

Warenhuisketen V&D heeft zijn website helemaal aangepast. De ontwikkeling gebeurde volledig met mobiele toestellen in het achterhoofd, waardoor de website nu ook vlot te bezoeken is met tablets en smartphones.

Persoonlijk advies

Naast een responsive design is er voortaan ook meer aandacht voor persoonlijk advies van de klant. "Ons doel is om elke klant het juiste product te adviseren. Met het nieuwe platform Demandware en ons nieuw ordermanagementsysteem hebben we hier veel mogelijkheden voor. Zowel op VD.nl als voor de total retailstrategie van V&D, nu en in de toekomst", zegt Ken Fontijn, Director E-commerce bij de keten.


Op die manier kunnen klanten, volgens de warenhuisgroep, voortaan sneller en meer uitgebreide productinformatie vinden. Op een productoverzichtpagina is bijvoorbeeld meteen zichtbaar in welke kleuren en maten de producten zichtbaar zijn. Producten kunnen daar ook op een wensenlijst geplaatst worden. V&D wil bovendien tonen welke gelijkaardige artikelen door andere klanten werden gekocht.


Visueel heeft V&D gekozen voor een frissere look & feel met onder andere grotere afbeeldingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.