V&D kiest voor mobiel gemak op nieuwe website | RetailDetail

V&D kiest voor mobiel gemak op nieuwe website

V&D kiest voor mobiel gemak op nieuwe website

Warenhuisketen V&D heeft zijn website helemaal aangepast. De ontwikkeling gebeurde volledig met mobiele toestellen in het achterhoofd, waardoor de website nu ook vlot te bezoeken is met tablets en smartphones.

Persoonlijk advies

Naast een responsive design is er voortaan ook meer aandacht voor persoonlijk advies van de klant. "Ons doel is om elke klant het juiste product te adviseren. Met het nieuwe platform Demandware en ons nieuw ordermanagementsysteem hebben we hier veel mogelijkheden voor. Zowel op VD.nl als voor de total retailstrategie van V&D, nu en in de toekomst", zegt Ken Fontijn, Director E-commerce bij de keten.


Op die manier kunnen klanten, volgens de warenhuisgroep, voortaan sneller en meer uitgebreide productinformatie vinden. Op een productoverzichtpagina is bijvoorbeeld meteen zichtbaar in welke kleuren en maten de producten zichtbaar zijn. Producten kunnen daar ook op een wensenlijst geplaatst worden. V&D wil bovendien tonen welke gelijkaardige artikelen door andere klanten werden gekocht.


Visueel heeft V&D gekozen voor een frissere look & feel met onder andere grotere afbeeldingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.