V&D laat klanten webwinkelen in warenhuizen

V&D laat klanten webwinkelen in warenhuizen

Klanten van warenhuisconcern V&D kunnen sinds kort online bestellen in de fysieke winkels van het bedrijf. Daarmee zegt V&D zijn winkels verder te ontwikkelen naar een 'omnichannelbelevenis'.

Zuil met internetverbinding

Klanten van wie niet de juiste maat aanwezig is of die een product in een andere kleur willen kopen, kunnen voortaan via een zuil met internetverbinding online alsnog hun slag slaan. Betalen kan wel alleen met een V&D-cadeaukaart, die bij de kassa's in de winkel kan worden opgewaardeerd. Dit laatste gebeurt om de veiligheid van de transacties te garanderen.

 

Het warenhuisconcern, dat dit jaar het 125-jarige bestaan viert, zet de laatste jaren stevig in op multichannelverkoop. Zo is de webwinkel de afgelopen periode flink uitgebouwd en was het al mogelijk om online bestellingen in de winkels af te halen of bij een aantal vestigingen van zusterketen La Place. Het warenhuisbedrijf zet online ongeveer 27 miljoen euro per jaar om.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top