Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue | RetailDetail

Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Coolblue gaat in de komende weken en maanden zijn mobiele webshops flink onder handen nemen. Zo wil de online retailer de conversie van mobiele bezoekers opdrijven, want die blijft momenteel flink achter.

Meest gebruikte pagina's eerst

In een blog op de website van Coolblue legt designer Vincent Vreugdenhil uit wat er zoal gaat veranderen en waarom Coolblue met een geoptimaliseerde mobiele site op de proppen wil komen. Volgens hem komen 1 op 12 bezoekers van Coolblue via een mobiele telefoon. "En dat terwijl de conversie via die telefoons flink achterblijft", schrijft hij.

 

Om die conversie op te drijven werd de mobiele site nu dus grondig aangepakt. De meest gebruikte pagina's, zoals de homepage, de keuzehulp, productpagina's en het afrekenproces, zijn momenteel al voorzien van een mobiele versie. "We zijn met de meest gebruikte pagina's begonnen, omdat dit sneller invloed heeft op de conversie. De conversie is sinds de eerste release namelijk al 30% gestegen", gaat Vreugdenhil verder.

 

Bij Coolblue hebben ze er bewust voor gekozen om niet onmiddellijk de hele site te vernieuwen en de wijzigingen stap voor stap door te voeren. "Om zo snel mogelijk resultaat te boeken, verbeteren we in kleine stapjes die we wekelijks of vaker live zetten. Dat is fijn voor de klant, die er gelijk iets aan heeft. En fijn voor ons, zodat wij direct kunnen leren van de wijzigingen die we doen", weet Vreugdenhil.

 

Om de veranderingen voor de klant niet te groot te maken, werd er gekozen om te werken vanuit de lay-out van de gewone website. "Met media queries, een flexibele layout en SCSS kunnen we snel stylen en is het makkelijk om generieke opmaak toe te passen. Deze responsive oplossing is gekozen omdat er geen redirect nodig is en de website schaalt mee met de mogelijkheden van het toestel".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.