Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Coolblue gaat in de komende weken en maanden zijn mobiele webshops flink onder handen nemen. Zo wil de online retailer de conversie van mobiele bezoekers opdrijven, want die blijft momenteel flink achter.

Meest gebruikte pagina's eerst

In een blog op de website van Coolblue legt designer Vincent Vreugdenhil uit wat er zoal gaat veranderen en waarom Coolblue met een geoptimaliseerde mobiele site op de proppen wil komen. Volgens hem komen 1 op 12 bezoekers van Coolblue via een mobiele telefoon. "En dat terwijl de conversie via die telefoons flink achterblijft", schrijft hij.

 

Om die conversie op te drijven werd de mobiele site nu dus grondig aangepakt. De meest gebruikte pagina's, zoals de homepage, de keuzehulp, productpagina's en het afrekenproces, zijn momenteel al voorzien van een mobiele versie. "We zijn met de meest gebruikte pagina's begonnen, omdat dit sneller invloed heeft op de conversie. De conversie is sinds de eerste release namelijk al 30% gestegen", gaat Vreugdenhil verder.

 

Bij Coolblue hebben ze er bewust voor gekozen om niet onmiddellijk de hele site te vernieuwen en de wijzigingen stap voor stap door te voeren. "Om zo snel mogelijk resultaat te boeken, verbeteren we in kleine stapjes die we wekelijks of vaker live zetten. Dat is fijn voor de klant, die er gelijk iets aan heeft. En fijn voor ons, zodat wij direct kunnen leren van de wijzigingen die we doen", weet Vreugdenhil.

 

Om de veranderingen voor de klant niet te groot te maken, werd er gekozen om te werken vanuit de lay-out van de gewone website. "Met media queries, een flexibele layout en SCSS kunnen we snel stylen en is het makkelijk om generieke opmaak toe te passen. Deze responsive oplossing is gekozen omdat er geen redirect nodig is en de website schaalt mee met de mogelijkheden van het toestel".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top