Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue | RetailDetail

Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Coolblue gaat in de komende weken en maanden zijn mobiele webshops flink onder handen nemen. Zo wil de online retailer de conversie van mobiele bezoekers opdrijven, want die blijft momenteel flink achter.

Meest gebruikte pagina's eerst

In een blog op de website van Coolblue legt designer Vincent Vreugdenhil uit wat er zoal gaat veranderen en waarom Coolblue met een geoptimaliseerde mobiele site op de proppen wil komen. Volgens hem komen 1 op 12 bezoekers van Coolblue via een mobiele telefoon. "En dat terwijl de conversie via die telefoons flink achterblijft", schrijft hij.

 

Om die conversie op te drijven werd de mobiele site nu dus grondig aangepakt. De meest gebruikte pagina's, zoals de homepage, de keuzehulp, productpagina's en het afrekenproces, zijn momenteel al voorzien van een mobiele versie. "We zijn met de meest gebruikte pagina's begonnen, omdat dit sneller invloed heeft op de conversie. De conversie is sinds de eerste release namelijk al 30% gestegen", gaat Vreugdenhil verder.

 

Bij Coolblue hebben ze er bewust voor gekozen om niet onmiddellijk de hele site te vernieuwen en de wijzigingen stap voor stap door te voeren. "Om zo snel mogelijk resultaat te boeken, verbeteren we in kleine stapjes die we wekelijks of vaker live zetten. Dat is fijn voor de klant, die er gelijk iets aan heeft. En fijn voor ons, zodat wij direct kunnen leren van de wijzigingen die we doen", weet Vreugdenhil.

 

Om de veranderingen voor de klant niet te groot te maken, werd er gekozen om te werken vanuit de lay-out van de gewone website. "Met media queries, een flexibele layout en SCSS kunnen we snel stylen en is het makkelijk om generieke opmaak toe te passen. Deze responsive oplossing is gekozen omdat er geen redirect nodig is en de website schaalt mee met de mogelijkheden van het toestel".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top