Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Verbeterde mobiele webshops voor Coolblue

Coolblue gaat in de komende weken en maanden zijn mobiele webshops flink onder handen nemen. Zo wil de online retailer de conversie van mobiele bezoekers opdrijven, want die blijft momenteel flink achter.

Meest gebruikte pagina's eerst

In een blog op de website van Coolblue legt designer Vincent Vreugdenhil uit wat er zoal gaat veranderen en waarom Coolblue met een geoptimaliseerde mobiele site op de proppen wil komen. Volgens hem komen 1 op 12 bezoekers van Coolblue via een mobiele telefoon. "En dat terwijl de conversie via die telefoons flink achterblijft", schrijft hij.

 

Om die conversie op te drijven werd de mobiele site nu dus grondig aangepakt. De meest gebruikte pagina's, zoals de homepage, de keuzehulp, productpagina's en het afrekenproces, zijn momenteel al voorzien van een mobiele versie. "We zijn met de meest gebruikte pagina's begonnen, omdat dit sneller invloed heeft op de conversie. De conversie is sinds de eerste release namelijk al 30% gestegen", gaat Vreugdenhil verder.

 

Bij Coolblue hebben ze er bewust voor gekozen om niet onmiddellijk de hele site te vernieuwen en de wijzigingen stap voor stap door te voeren. "Om zo snel mogelijk resultaat te boeken, verbeteren we in kleine stapjes die we wekelijks of vaker live zetten. Dat is fijn voor de klant, die er gelijk iets aan heeft. En fijn voor ons, zodat wij direct kunnen leren van de wijzigingen die we doen", weet Vreugdenhil.

 

Om de veranderingen voor de klant niet te groot te maken, werd er gekozen om te werken vanuit de lay-out van de gewone website. "Met media queries, een flexibele layout en SCSS kunnen we snel stylen en is het makkelijk om generieke opmaak toe te passen. Deze responsive oplossing is gekozen omdat er geen redirect nodig is en de website schaalt mee met de mogelijkheden van het toestel".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top