Verkoop via Pinterest verkoopt niet vlot | RetailDetail

Verkoop via Pinterest verloopt niet vlot

Verkoop via Pinterest verloopt niet vlot

Een tijdje geleden maakte Pinterest het mogelijk om op zijn netwerk producten te verkopen via speciale kaarten, maar volgens de Amerikaanse warenhuisketen Macy’s zijn er erg  weinig gebruikers die toehappen.

Inspiratie

“Er zijn nog steeds heel wat Pinterest-gebruikers die niet begrijpen hoe die 'buyable pins' werken”, zegt vice-president voor digitale strategie Serena Potter. De warenhuisketen gebruikt de pins al van het moment dat Pinterest ze toevoegde aan zijn platform, maar merkt op dat de meeste gebruikers Pinterest nog steeds gebruiken om zaken te ontdekken en voor inspiratie.

 

Dat wil echter niet zeggen dat Macy’s de hoop heeft opgegeven: tijdens de feestdagen zet de keten met een reclamecampagne sterk in op sociale netwerken, met videoadvertenties op Facebook, Snapchat, Instagram én Pinterest. Wanneer Pinteresters op de advertentie klikken, krijgen ze onmiddellijk een aantal pins te zien met producten die in de video te zien zijn. Macy’s hoopt zo eerst te inspireren, om daarna consumenten ook aan te zetten tot actie en dus een aankoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.