Verkoop via Pinterest verkoopt niet vlot | RetailDetail

Verkoop via Pinterest verloopt niet vlot

Verkoop via Pinterest verloopt niet vlot

Een tijdje geleden maakte Pinterest het mogelijk om op zijn netwerk producten te verkopen via speciale kaarten, maar volgens de Amerikaanse warenhuisketen Macy’s zijn er erg  weinig gebruikers die toehappen.

Inspiratie

“Er zijn nog steeds heel wat Pinterest-gebruikers die niet begrijpen hoe die 'buyable pins' werken”, zegt vice-president voor digitale strategie Serena Potter. De warenhuisketen gebruikt de pins al van het moment dat Pinterest ze toevoegde aan zijn platform, maar merkt op dat de meeste gebruikers Pinterest nog steeds gebruiken om zaken te ontdekken en voor inspiratie.

 

Dat wil echter niet zeggen dat Macy’s de hoop heeft opgegeven: tijdens de feestdagen zet de keten met een reclamecampagne sterk in op sociale netwerken, met videoadvertenties op Facebook, Snapchat, Instagram én Pinterest. Wanneer Pinteresters op de advertentie klikken, krijgen ze onmiddellijk een aantal pins te zien met producten die in de video te zien zijn. Macy’s hoopt zo eerst te inspireren, om daarna consumenten ook aan te zetten tot actie en dus een aankoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.