Verkopers Etsy krijgen ruimte in Parijse warenhuizen | RetailDetail

Verkopers Etsy krijgen ruimte in Parijse warenhuizen

Verkopers Etsy krijgen ruimte in Parijse warenhuizen

Ontwerpers die hun producten verkopen via de online marktplaats Etsy kunnen binnenkort hun producten tentoonstellen in enkele Parijse warenhuizen. Bij Galerie Lafayette en BHV Marais zal daarvoor ruimte voorzien worden.

 

Eerder ook al pop-up stores

Van 13 april tot 7 mei zullen de producten van Franse ontwerpers getoond worden bij BHV Marais. Van 6 juni tot eind december is het dan weer de beurt aan Galeries Lafayette, dat op de zesde verdieping van zijn winkel op de Boulevard Haussman ruimte zal vrijmaken voor de Etsy-designers.

 

De samenwerking met de twee Franse warenhuizen komt er nadat Etsy eerder al succesvol op de proppen kwam met eigen pop-up stores in Frankrijk. Daar toonden meer dan 200 ontwerpers hun producten aan 35.000 bezoekers. Frankrijk is na de Engelstalige markt de belangrijkste markt voor Etsy.

 

In de Verenigde Staten werkte Etsy ook al samen met enkele winkelketens. Daar waren de producten al offline te vinden bij Macy’s en Whole Foods.

 

Etsy werd in 2005 opgericht en heeft ondertussen al 54 miljoen geregistreerde gebruikers en 1,5 miljoen actieve verkopers. In 2014 haalde de online marktplaats, die zich vooral focust op vintage artikelen en zelfgemaakte producten, een omzet van 1,73 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ikea plant stadswinkel in hartje Parijs

10/04/2018

Ikea maakt werk van zijn plannen om ook in de stadscentra wereldwijd aanwezig te zijn. De meubelketen zoekt momenteel naar locaties in Parijs, Kopenhagen, Londen en Zuidoost-Azië om er met kleinere winkels een breder publiek aan te trekken.