Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

De webshop van Schoenenreus is vernieuwd: dankzij een nieuwe vormgeving moet het eenvoudiger worden om de juiste producten te vinden. Daarnaast lanceerde Schoenenreus ook een verbeterde mobiele site.

Meer aandacht aan e-commerce sinds faillissement

In januari ging Schoenenreus failliet, maar een dag later ging de site alweer online. Eigenaar Synergia ontsloeg wel honderden werknemers en sloot ongeveer een derde van het volledige winkelbestand. Momenteel telt de keten nog 142 filialen. Sindsdien wordt er meer tijd en geld gestoken in e-commerce: in de eerste zes maanden van dit jaar verdubbelde de omzet van de online verkoop dan ook ten opzichte van dezelfde periode van 2012.

 

Nu werd de site ook grondig gemoderniseerd, wat de online verkopen nog een extra duwtje in de rug moet geven. De ambitie van de keten is om van Schoenenreus.nl 'het grootste filiaal' te maken. "Behalve in de vormgeving zijn er ook veel functionele verbeteringen. De websitebezoeker vindt dankzij uitgebreide filtermogelijkheden sneller waar hij/zij naar op zoek is. Ook is de productweergave verbeterd door de nieuwe zoomfunctie, die het mogelijk maakt om artikelen tot in detail te bekijken", schrijft Schoenenreus in een persbericht.

 

Ook op mobiele apparaten wil Schoenenreus het beter doen en dus werd de mobiele site volledig geoptimaliseerd. Momenteel komt één op drie bezoekers van Schoenenreus.nl via een mobiel apparaat. De nieuwe site moet ook op die toestellen de conversie verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top