Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

De webshop van Schoenenreus is vernieuwd: dankzij een nieuwe vormgeving moet het eenvoudiger worden om de juiste producten te vinden. Daarnaast lanceerde Schoenenreus ook een verbeterde mobiele site.

Meer aandacht aan e-commerce sinds faillissement

In januari ging Schoenenreus failliet, maar een dag later ging de site alweer online. Eigenaar Synergia ontsloeg wel honderden werknemers en sloot ongeveer een derde van het volledige winkelbestand. Momenteel telt de keten nog 142 filialen. Sindsdien wordt er meer tijd en geld gestoken in e-commerce: in de eerste zes maanden van dit jaar verdubbelde de omzet van de online verkoop dan ook ten opzichte van dezelfde periode van 2012.

 

Nu werd de site ook grondig gemoderniseerd, wat de online verkopen nog een extra duwtje in de rug moet geven. De ambitie van de keten is om van Schoenenreus.nl 'het grootste filiaal' te maken. "Behalve in de vormgeving zijn er ook veel functionele verbeteringen. De websitebezoeker vindt dankzij uitgebreide filtermogelijkheden sneller waar hij/zij naar op zoek is. Ook is de productweergave verbeterd door de nieuwe zoomfunctie, die het mogelijk maakt om artikelen tot in detail te bekijken", schrijft Schoenenreus in een persbericht.

 

Ook op mobiele apparaten wil Schoenenreus het beter doen en dus werd de mobiele site volledig geoptimaliseerd. Momenteel komt één op drie bezoekers van Schoenenreus.nl via een mobiel apparaat. De nieuwe site moet ook op die toestellen de conversie verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top