Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

De webshop van Schoenenreus is vernieuwd: dankzij een nieuwe vormgeving moet het eenvoudiger worden om de juiste producten te vinden. Daarnaast lanceerde Schoenenreus ook een verbeterde mobiele site.

Meer aandacht aan e-commerce sinds faillissement

In januari ging Schoenenreus failliet, maar een dag later ging de site alweer online. Eigenaar Synergia ontsloeg wel honderden werknemers en sloot ongeveer een derde van het volledige winkelbestand. Momenteel telt de keten nog 142 filialen. Sindsdien wordt er meer tijd en geld gestoken in e-commerce: in de eerste zes maanden van dit jaar verdubbelde de omzet van de online verkoop dan ook ten opzichte van dezelfde periode van 2012.

 

Nu werd de site ook grondig gemoderniseerd, wat de online verkopen nog een extra duwtje in de rug moet geven. De ambitie van de keten is om van Schoenenreus.nl 'het grootste filiaal' te maken. "Behalve in de vormgeving zijn er ook veel functionele verbeteringen. De websitebezoeker vindt dankzij uitgebreide filtermogelijkheden sneller waar hij/zij naar op zoek is. Ook is de productweergave verbeterd door de nieuwe zoomfunctie, die het mogelijk maakt om artikelen tot in detail te bekijken", schrijft Schoenenreus in een persbericht.

 

Ook op mobiele apparaten wil Schoenenreus het beter doen en dus werd de mobiele site volledig geoptimaliseerd. Momenteel komt één op drie bezoekers van Schoenenreus.nl via een mobiel apparaat. De nieuwe site moet ook op die toestellen de conversie verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top