Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus | RetailDetail

Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

Vernieuwde webshop en mobiele site voor Schoenenreus

De webshop van Schoenenreus is vernieuwd: dankzij een nieuwe vormgeving moet het eenvoudiger worden om de juiste producten te vinden. Daarnaast lanceerde Schoenenreus ook een verbeterde mobiele site.

Meer aandacht aan e-commerce sinds faillissement

In januari ging Schoenenreus failliet, maar een dag later ging de site alweer online. Eigenaar Synergia ontsloeg wel honderden werknemers en sloot ongeveer een derde van het volledige winkelbestand. Momenteel telt de keten nog 142 filialen. Sindsdien wordt er meer tijd en geld gestoken in e-commerce: in de eerste zes maanden van dit jaar verdubbelde de omzet van de online verkoop dan ook ten opzichte van dezelfde periode van 2012.

 

Nu werd de site ook grondig gemoderniseerd, wat de online verkopen nog een extra duwtje in de rug moet geven. De ambitie van de keten is om van Schoenenreus.nl 'het grootste filiaal' te maken. "Behalve in de vormgeving zijn er ook veel functionele verbeteringen. De websitebezoeker vindt dankzij uitgebreide filtermogelijkheden sneller waar hij/zij naar op zoek is. Ook is de productweergave verbeterd door de nieuwe zoomfunctie, die het mogelijk maakt om artikelen tot in detail te bekijken", schrijft Schoenenreus in een persbericht.

 

Ook op mobiele apparaten wil Schoenenreus het beter doen en dus werd de mobiele site volledig geoptimaliseerd. Momenteel komt één op drie bezoekers van Schoenenreus.nl via een mobiel apparaat. De nieuwe site moet ook op die toestellen de conversie verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.