Vershuys.com wil vijftig tot zestig afhaalpunten

Vershuys.com wil vijftig tot zestig afhaalpunten
De vooral in de provincie Limburg acterende online supermarkt Vershuys.com gaat het aantal afhaalpunten sterk uitbreiden. De komende periode moeten er in de regio rond Venlo vijftig tot zestig afhaalpunten komen, waar consumenten hun bestelde boodschappen kunnen afhalen.

Uitrol na succesvolle proefprojecten

Dat zegt directeur Marwin Dekkers van Vershuys tegen Distrifood. De uitrol volgt op een pilot van Vershuys, waarbij twee vestigingen van kinderopvang in de regio Venlo werden gebruikt. Vershuys levert het volledige assortiment van Plus-supermarkten, aangevuld met een groot versaanbod van lokale en regionale leveranciers. De websuper begon enkele jaren geleden, maar maakte in 2012 een doorstart onder leiding van Plus-ondernemer Geert Benders.



De nieuwe afhaalpunten moeten onder meer komen in kantines van bedrijven, tankstations, treinstations en tuincentra in een straal van 45 kilometer rond Venlo. Voornaamste voorwaarden voor de afhaalpunten zijn een grote stroom passanten of voldoende parkeerruimte.

 

Steeds meer afhaaldiensten bij supermarkten

Met het offensief van Vershuys gaan zich steeds meer partijen bemoeien met de markt voor afhaalpunten. Ook Albert Heijn rolt immers zijn afhaalpunten uit, zowel bij winkels als onafhankelijk. Daarnaast werd vorige week voor het eerst bij een bedrijf een afhaalpunt voor personeel geopend. Verder opent ook De Buren bij steeds meer supermarkten afhaalpunten met gekoelde kluisjes, die door de supermarkt zelf worden geëxploiteerd.

 

De Buren werkt daarbij onder meer samen met Plus-supermarkten, Spar en een Albert Heijn-vestiging. Deze kluisjes maken het in een aantal gevallen mogelijk de boodschappen 24 uur per dag af te halen.

 

Vershuys zegt evenwel de concurrentie niet aan te gaan met Albert Heijn, omdat dit bedrijf niet of nauwelijks actief is in het marktgebied van Vershuys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top