Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet | RetailDetail

Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet

Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet

In 2015 zijn vier online moderetailers de grens van het miljard euro aan omzet fiks voorbijgegaan. Die vier bedrijven – Zalando, Yoox Net-a-Porter, Vente-Privée en Asos – zijn ook nog niet van plan om te stoppen met groeien.

 

Zalando op kop

Het Britse Asos haalde in 2014 net een omzet van 1 miljard euro, maar in 2015 is die al gestegen naar 1,2 miljard euro. Yoox en Net-a-Porter waren twee spelers die in 2014 nog niet voorkwamen in deze rangschikking, aangezien het toen nog twee aparte bedrijven betrof, die samen wel een omzet van 1,3 miljard euro hadden. In 2015 is de omzet van het nieuwe fusiebedrijf alvast flink gestegen naar 1,7 miljard euro. Dat schrijft excitingcommerce.de.

 

Op de tweede plaats in de rangschikking vinden we Vente-Privée, dat in 2015 de grens van 2 miljard euro omzet heeft doorbroken. Een jaar eerder strandde het nog op 1,7 miljard euro. Daarmee heeft het wel nog steeds een fikse achterstand op het Duitse Zalando. Die achterstand is zelfs verdubbeld. In 2014 haalde Zalando een omzet van 2,2 miljard euro. In 2015 kwam daar bijna 50 procent bij, waardoor Zalando nu een omzet van 3 miljard euro haalt.

 

De grote online moderetailers zijn echter nog niet van plan om hun groei te stoppen. Tegen het huidige tempo is het zelfs niet onmogelijk dat Zalando in 2017 al de grens van 5 miljard euro omzet doorbreekt. Ook de andere spelers zullen de komende jaren verder investeren in logistiek en de uitbouw van hun klantenbestand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. 

Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.