WE sluit alliantie met Amazon en La Redoute | RetailDetail

WE sluit alliantie met Amazon en La Redoute

WE sluit alliantie met Amazon en La Redoute

Modeketen WE Fashion heeft een samenwerkingsverband gesloten met twee grote internationale webwarenhuizen. De kleding van het bedrijf is voortaan ook te koop bij het Duitse filiaal van Amazon en bij het Franse La Redoute.

WE  bereikt miljoenenpubliek

WE Fashion is al met winkels en eigen webshops actief in Duitsland en Frankrijk, maar breidt zijn bereik in deze landen fors uit. "Met deze samenwerking worden de collecties van het modemerk beschikbaar voor een miljoenenpubliek", stelt de onderneming tegen Twinkle. De Duitse versie van Amazon is jaarlijks goed voor twintig miljoen bezoekers, La Redoute voor de helft daarvan. In Nederland werkt de keten al op dezelfde manier samen met Wehkamp.nl.

 

De onderneming is sowieso bezig de online strategie te verbreden. Zo moet het mogelijk worden bestellingen af te halen in winkels en producten via de fysieke vestigingen van het bedrijf te retourneren. Het bedrijf begon in Nederland in 2010 met online verkoop en heeft dit uitgebreid naar Duitsland, België en Frankrijk. Zwitersland en Oostenrijk volgen op korte termijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top