WE sluit alliantie met Amazon en La Redoute

WE sluit alliantie met Amazon en La Redoute

Modeketen WE Fashion heeft een samenwerkingsverband gesloten met twee grote internationale webwarenhuizen. De kleding van het bedrijf is voortaan ook te koop bij het Duitse filiaal van Amazon en bij het Franse La Redoute.

WE  bereikt miljoenenpubliek

WE Fashion is al met winkels en eigen webshops actief in Duitsland en Frankrijk, maar breidt zijn bereik in deze landen fors uit. "Met deze samenwerking worden de collecties van het modemerk beschikbaar voor een miljoenenpubliek", stelt de onderneming tegen Twinkle. De Duitse versie van Amazon is jaarlijks goed voor twintig miljoen bezoekers, La Redoute voor de helft daarvan. In Nederland werkt de keten al op dezelfde manier samen met Wehkamp.nl.

 

De onderneming is sowieso bezig de online strategie te verbreden. Zo moet het mogelijk worden bestellingen af te halen in winkels en producten via de fysieke vestigingen van het bedrijf te retourneren. Het bedrijf begon in Nederland in 2010 met online verkoop en heeft dit uitgebreid naar Duitsland, België en Frankrijk. Zwitersland en Oostenrijk volgen op korte termijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top