Webwinkel Van Haren grootste filiaal

Webwinkel Van Haren grootste filiaal
De webwinkel van schoenenketen Van Haren wordt dit jaar het in aantal verkochte paren schoenen grootste filiaal. De verkoop gaat volgens directeur Krein Brons en logistiek manager Arthur Bontekoe richting de 150.000 paar.

'Fysiek en online versterkken elkaar'

Dat zegt het duo in een interview met Brabants Dagblad. "We maken het de klant zo gemakkelijk mogelijk. Bestellen via internet en betalen in de winkel; een model dat je in de webshop hebt gezien 'live' aanpassen. Wie zegt dat de fysieke winkel geen toekomst meer heeft, doet het niet goed. Fysiek en online versterken elkaar, want gewoon winkelen blijft leuk om te doen. In 2011 verkochten we 5,74 miljoen paar schoenen, ongeveer 240.000 meer dan het jaar ervoor", aldus Brons en Bontekoe.


De webwinkel is in 2010 geopend en al snel gegroeid, zegt Brons: "Zalando heeft de markt echt opengebroken. Net als bij gewone winkels, shop je online eveneens in meerdere winkels. De consument verwacht ook van ons dat we die mogelijkheid bieden." Van Haren, een dochteronderneming van het Duitse Deichmann, investeert dit jaar 11,5 miljoen euro in de bouw van een nieuw distributiecentrum. Het bedrijf heeft intussen 140 winkels in Nederland, waarbij voor dit jaar nog drie openingen op het programma staan. 

 

150 vestigingen streefdoel

Het bedrijf streeft naar 150 vestigingen, aldus Brons: "Op nog een aantal plekken willen we graag zitten. Daarnaast bouwen we er twaalf tot veertien per jaar om, met de focus op duurzaamheid. Bovendien gaan we vanuit Waalwijk de Britse markt bewerken. Deichmann UK heeft nu zeventig winkels; daar liggen expansiemogelijkheden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top