Webwinkel Van Haren grootste filiaal

Webwinkel Van Haren grootste filiaal
De webwinkel van schoenenketen Van Haren wordt dit jaar het in aantal verkochte paren schoenen grootste filiaal. De verkoop gaat volgens directeur Krein Brons en logistiek manager Arthur Bontekoe richting de 150.000 paar.

'Fysiek en online versterkken elkaar'

Dat zegt het duo in een interview met Brabants Dagblad. "We maken het de klant zo gemakkelijk mogelijk. Bestellen via internet en betalen in de winkel; een model dat je in de webshop hebt gezien 'live' aanpassen. Wie zegt dat de fysieke winkel geen toekomst meer heeft, doet het niet goed. Fysiek en online versterken elkaar, want gewoon winkelen blijft leuk om te doen. In 2011 verkochten we 5,74 miljoen paar schoenen, ongeveer 240.000 meer dan het jaar ervoor", aldus Brons en Bontekoe.


De webwinkel is in 2010 geopend en al snel gegroeid, zegt Brons: "Zalando heeft de markt echt opengebroken. Net als bij gewone winkels, shop je online eveneens in meerdere winkels. De consument verwacht ook van ons dat we die mogelijkheid bieden." Van Haren, een dochteronderneming van het Duitse Deichmann, investeert dit jaar 11,5 miljoen euro in de bouw van een nieuw distributiecentrum. Het bedrijf heeft intussen 140 winkels in Nederland, waarbij voor dit jaar nog drie openingen op het programma staan. 

 

150 vestigingen streefdoel

Het bedrijf streeft naar 150 vestigingen, aldus Brons: "Op nog een aantal plekken willen we graag zitten. Daarnaast bouwen we er twaalf tot veertien per jaar om, met de focus op duurzaamheid. Bovendien gaan we vanuit Waalwijk de Britse markt bewerken. Deichmann UK heeft nu zeventig winkels; daar liggen expansiemogelijkheden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5 procent steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top