Webwinkel Van Haren grootste filiaal

Webwinkel Van Haren grootste filiaal
De webwinkel van schoenenketen Van Haren wordt dit jaar het in aantal verkochte paren schoenen grootste filiaal. De verkoop gaat volgens directeur Krein Brons en logistiek manager Arthur Bontekoe richting de 150.000 paar.

'Fysiek en online versterkken elkaar'

Dat zegt het duo in een interview met Brabants Dagblad. "We maken het de klant zo gemakkelijk mogelijk. Bestellen via internet en betalen in de winkel; een model dat je in de webshop hebt gezien 'live' aanpassen. Wie zegt dat de fysieke winkel geen toekomst meer heeft, doet het niet goed. Fysiek en online versterken elkaar, want gewoon winkelen blijft leuk om te doen. In 2011 verkochten we 5,74 miljoen paar schoenen, ongeveer 240.000 meer dan het jaar ervoor", aldus Brons en Bontekoe.


De webwinkel is in 2010 geopend en al snel gegroeid, zegt Brons: "Zalando heeft de markt echt opengebroken. Net als bij gewone winkels, shop je online eveneens in meerdere winkels. De consument verwacht ook van ons dat we die mogelijkheid bieden." Van Haren, een dochteronderneming van het Duitse Deichmann, investeert dit jaar 11,5 miljoen euro in de bouw van een nieuw distributiecentrum. Het bedrijf heeft intussen 140 winkels in Nederland, waarbij voor dit jaar nog drie openingen op het programma staan. 

 

150 vestigingen streefdoel

Het bedrijf streeft naar 150 vestigingen, aldus Brons: "Op nog een aantal plekken willen we graag zitten. Daarnaast bouwen we er twaalf tot veertien per jaar om, met de focus op duurzaamheid. Bovendien gaan we vanuit Waalwijk de Britse markt bewerken. Deichmann UK heeft nu zeventig winkels; daar liggen expansiemogelijkheden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top