Webwinkels klagen over Bpost | RetailDetail

Webwinkels klagen over Bpost

Webwinkels klagen over Bpost
Foto bpost

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

 

Extra kosten

Tijdens deze periode bestellen heel wat mensen afdrukken van communiefoto’s bij Smartphoto, maar door problemen bij Bpost dreigden meer dan 4.000 bestellingen vorige week niet tijdig bij de klanten te geraken. Het e-commercebedrijf besliste daarop om een aantal bestellingen opnieuw te drukken en klanten de mogelijkheid te bieden om hun foto’s zelf af te halen. De extra kosten die dat met zich meebracht, wil Smartphoto nu verhalen op Bpost, verklaart Johan Dierickx van het fotobedrijf aan VTM Nieuws. Hij zegt ook op zoek te gaan naar andere dienstverleners om de volgende piekperiode op te vangen.

 

Bpost wijst erop dat het vorige week extra druk was, met gemiddeld 250.000 pakjes per dag in plaats van de gebruikelijke 190.000. Bovendien was er een feestdag en een brugdag en kampte het bedrijf met stakingen. Volgens een rondvraag van De Tijd ondervonden ook Coolblue en MediaMarkt problemen met het postbedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.