Wehkamp gaat op grote schaal personaliseren

Wehkamp gaat op grote schaal personaliseren

Wehkamp.nl gaat de komende maanden zijn website stevig personaliseren voor klanten. Het webwarenhuis gaat voortaan rekening houden met maten en merkvoorkeuren van bezoekers en artikelprijzen automatisch afstemmen op voorraden.

Persoonlijke mail deed verkoop 271% stijgen

Wehkamp.nl ging eerder al over op het personaliseren van e-mails aan klanten, wat volgens marketingdirecteur Alexander van Sloten leidde tot een toename van de verkopen via e-mail met 271 procent. "Uit experimenten met personalisatie on site weten we dat de doorklikratio’s aanzienlijk stijgen, maar wat het precies gaat opleveren kan ik nog niet zeggen", zegt hij tegen Twinkle.

 

De onderneming gaat sofware van IBM gebruiken om voor iedere klant een eigen website te bouwen op basis van de vele gegevens die in de database zijn opgeslagen. Daarbij staat Wehkamp nog wel voor uitdagingen: "Het mag niet zo worden dat als je ooit eens een bepaald merk gekocht hebt, dat je dan nooit meer iets anders te zien krijgt. Daar hebben we slimme modellen voor ontwikkeld, maar of het werkt en waar we die modellen moeten bijstellen zal de praktijk moeten leren."

 

Daarnaast gaat Wehkamp, in navolging van de handelaren in vliegtickets, met prijzen op basis van actuele beschikbaarheid van artikelen werken. Daarvoor wordt het programma IBM DemandTec gebruikt. "De software voorspelt voor ons de juiste prijs van een product op een specifiek moment. Daarbij houdt DemanTec rekening met retourstromen", stelt Van Slooten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top