Wehkamp gaat op grote schaal personaliseren

Wehkamp gaat op grote schaal personaliseren

Wehkamp.nl gaat de komende maanden zijn website stevig personaliseren voor klanten. Het webwarenhuis gaat voortaan rekening houden met maten en merkvoorkeuren van bezoekers en artikelprijzen automatisch afstemmen op voorraden.

Persoonlijke mail deed verkoop 271% stijgen

Wehkamp.nl ging eerder al over op het personaliseren van e-mails aan klanten, wat volgens marketingdirecteur Alexander van Sloten leidde tot een toename van de verkopen via e-mail met 271 procent. "Uit experimenten met personalisatie on site weten we dat de doorklikratio’s aanzienlijk stijgen, maar wat het precies gaat opleveren kan ik nog niet zeggen", zegt hij tegen Twinkle.

 

De onderneming gaat sofware van IBM gebruiken om voor iedere klant een eigen website te bouwen op basis van de vele gegevens die in de database zijn opgeslagen. Daarbij staat Wehkamp nog wel voor uitdagingen: "Het mag niet zo worden dat als je ooit eens een bepaald merk gekocht hebt, dat je dan nooit meer iets anders te zien krijgt. Daar hebben we slimme modellen voor ontwikkeld, maar of het werkt en waar we die modellen moeten bijstellen zal de praktijk moeten leren."

 

Daarnaast gaat Wehkamp, in navolging van de handelaren in vliegtickets, met prijzen op basis van actuele beschikbaarheid van artikelen werken. Daarvoor wordt het programma IBM DemandTec gebruikt. "De software voorspelt voor ons de juiste prijs van een product op een specifiek moment. Daarbij houdt DemanTec rekening met retourstromen", stelt Van Slooten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top