Wehkamp heeft geen interesse in fysieke winkels | RetailDetail

Wehkamp heeft geen interesse in fysieke winkels

Wehkamp heeft geen interesse in fysieke winkels

Wehkamp ziet momenteel geen nood aan fysieke winkels. Het online warenhuis is er van overtuigd dat de eigen slaapkamer nog steeds de beste paskamer is. Het heeft ook nog geen plannen om derden via het platform te laten verkopen.

"Touch & feel online nabootsen"

Wehkamp begrijpt dat klanten nood hebben om producten te kunnen voelen en aanraken, maar het is ervan overtuigd dat het daarvoor geen fysieke filialen nodig heeft. "De kracht van touch & feel, waar we erg in geloven, bootsen we niet alleen online na, maar stimuleren we ook door makkelijk en gratis retouren aan te bieden", zegt Brand Director Maurine Alma aan Emerce.

 

"Vandaar onze investering in zaken als productfotografie en ons distributiecentrum, waarbij we ver voorlopen op onze directe concurrentie en we wat mij betreft dé benchmark zijn. Bij ons blijft je slaapkamer je paskamer."


Om een goede service te garanderen, is het ook niet van plan om andere partijen via Wehkamp te laten verkopen. "Dan raken we de controle over onze service kwijt, aangezien derden niet dezelfde service kunnen garanderen als wij. Dat staat haaks op wat we willen. Het is al ingewikkeld genoeg om te doen wat we beloven. Laat staan als we dat doen met derden die buiten ons blikveld opereren", aldus Alma.


In de toekomst wil het leveranciers wel de mogelijkheid geven om meer aan 'native advertising' te doen op Wehkamp. "Dat kan zonder de regie te verliezen en is een logische stap in onze ambitie om de inspiratiebron voor zoveel mogelijk consumenten te worden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.