Wehkamp sluit deals met Mango en Sacha

Wehkamp sluit deals met Mango en Sacha
Het online warenhuis Wehkamp.nl heeft deals gesloten met de Spaanse modeketen Mango en de Nederlandse schoenenketen Sacha. De producten van de beide modebedrijven zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via het Wehkamp-platform.

Wederzijds profijt

De samenwerking past in de groeistrategie van Wehkamp, waarbij het eigen platform ook door andere retailers kan worden ingezet. Voor Mango en Sacha betekent de samenwerking een bredere verkrijgbaarheid van producten in Nederland. Beide ondernemingen zijn zelf ook al op internet actief met shops, maar via Wehkamp kunnen de producten onder de aandacht worden gebracht van de miljoenen bezoekers van het online warenhuis.

 

Het is de eerste belangrijke deal die bekend wordt gemaakt sinds Wehkamp vorige week van de markt is gehaald. Het bedrijf zou oorspronkelijk via een veiling worden verkocht, maar vorige week werd besloten dat groei op eigen kracht voorlopig de beste weg vooruit is voor Wehkamp. Veel mogelijke kopers werden afgeschrokken door de hoge vraagprijs van de Wehkamp-eigenaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top