Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever | RetailDetail

Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever

Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever

Online warenhuis Wehkamp.nl heeft een strategische alliantie gesloten met Unilever. Sinds vandaag zijn 250 producten van Unilever te koop bij Wehkamp. Het gaat vooralsnog om non-foodmerken als Andrélon, Zwitsal, Vaseline en Neutral.

Terug naar de jaren '90

Daarmee herhalen beide partijen een operatie uit eind jaren negentig, toen ook al een poging werd gewaagd om producten van Unilever, toen inclusief houdbare levensmiddelen, te verkopen via Wehkamp. Dat project met vooral nog bestellingen via de catalogus werd echter na enkele jaren gestopt.

 

Inmiddels is Wehkamp.nl de grootste online verkoper van Nederland. Unilever zegt met de samenwerking een "stap vooruit" te willen zetten in de verkopen op internet. "Unilever heeft de ambitie overal te zijn waar de Nederlandse consument zich bevindt", aldus een woordvoerder van het concern. Wehkamp ziet op zijn beurt bij zijn klanten behoefte om steeds meer productcategorieën op internet te kunnen kopen. Daarom wil het bedrijf zijn assortiment verder verbreden.

 

Unilever werkte de afgelopen jaren al samen met non-food websupermarkt Truus.nl, die vorig jaar echter op de fles ging. Wehkamp sloot eerder soortgelijke overeenkomsten met onder meer Procter & Gamble, Beiersdorf en Nutricia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.

Retail belangrijkste groeimotor voor Artificiële Intelligentie

29/03/2018

Retailbedrijven zullen dit jaar omgerekend een slordige 2,76 miljard euro investeren in Artificiële Intelligentie. Daarmee zijn ze volgens onderzoeksbureau IDC de grootste motor van AI wereldwijd, nog vóór de banksector.