Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever | RetailDetail

Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever

Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever

Online warenhuis Wehkamp.nl heeft een strategische alliantie gesloten met Unilever. Sinds vandaag zijn 250 producten van Unilever te koop bij Wehkamp. Het gaat vooralsnog om non-foodmerken als Andrélon, Zwitsal, Vaseline en Neutral.

Terug naar de jaren '90

Daarmee herhalen beide partijen een operatie uit eind jaren negentig, toen ook al een poging werd gewaagd om producten van Unilever, toen inclusief houdbare levensmiddelen, te verkopen via Wehkamp. Dat project met vooral nog bestellingen via de catalogus werd echter na enkele jaren gestopt.

 

Inmiddels is Wehkamp.nl de grootste online verkoper van Nederland. Unilever zegt met de samenwerking een "stap vooruit" te willen zetten in de verkopen op internet. "Unilever heeft de ambitie overal te zijn waar de Nederlandse consument zich bevindt", aldus een woordvoerder van het concern. Wehkamp ziet op zijn beurt bij zijn klanten behoefte om steeds meer productcategorieën op internet te kunnen kopen. Daarom wil het bedrijf zijn assortiment verder verbreden.

 

Unilever werkte de afgelopen jaren al samen met non-food websupermarkt Truus.nl, die vorig jaar echter op de fles ging. Wehkamp sloot eerder soortgelijke overeenkomsten met onder meer Procter & Gamble, Beiersdorf en Nutricia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top