Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever

Wehkamp.nl sluit alliantie met Unilever

Online warenhuis Wehkamp.nl heeft een strategische alliantie gesloten met Unilever. Sinds vandaag zijn 250 producten van Unilever te koop bij Wehkamp. Het gaat vooralsnog om non-foodmerken als Andrélon, Zwitsal, Vaseline en Neutral.

Terug naar de jaren '90

Daarmee herhalen beide partijen een operatie uit eind jaren negentig, toen ook al een poging werd gewaagd om producten van Unilever, toen inclusief houdbare levensmiddelen, te verkopen via Wehkamp. Dat project met vooral nog bestellingen via de catalogus werd echter na enkele jaren gestopt.

 

Inmiddels is Wehkamp.nl de grootste online verkoper van Nederland. Unilever zegt met de samenwerking een "stap vooruit" te willen zetten in de verkopen op internet. "Unilever heeft de ambitie overal te zijn waar de Nederlandse consument zich bevindt", aldus een woordvoerder van het concern. Wehkamp ziet op zijn beurt bij zijn klanten behoefte om steeds meer productcategorieën op internet te kunnen kopen. Daarom wil het bedrijf zijn assortiment verder verbreden.

 

Unilever werkte de afgelopen jaren al samen met non-food websupermarkt Truus.nl, die vorig jaar echter op de fles ging. Wehkamp sloot eerder soortgelijke overeenkomsten met onder meer Procter & Gamble, Beiersdorf en Nutricia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top