Wereldprimeur voor Coolblue met bezorgtijd

Wereldprimeur voor Coolblue met bezorgtijd
De Nederlandse online retailer Coolblue heeft naar eigen zeggen een wereldprimeur te pakken op het gebied van bezorging. Klanten kunnen vanaf heden tot middernacht bestellen voor bezorging op de volgende werkdag.

'Vandaag bestellen, morgen bezorgen' tot de limiet

Zo schuift Coolblue de grenzen van 'vandaag bestellen, morgen bezorgen' verder op dan welke andere webwinkel dan ook ter wereld. Coolblue verraste enkele maanden geleden al met een nieuwe dienst die bezorging op dezelfde dag mogelijk maakt, maar daarvoor moeten klanten wel 17,95 euro bijbetalen. De nieuwe dienst wordt daarentegen net als voorheen gratis uitgevoerd. Er is ook geen minimum bestelbedrag voor de bezorging.

Coolblue probeert het bestellen voor consumenten zo makkelijk mogelijk te maken. Het bedrijf, dat heel veel verschillende webwinkels uitbaat, speelt daarmee in op de twijfels die veel klanten hebben over de logistieke afhandeling door webwinkels. Een onderzoek van de Consumentenbond wees recent nog uit dat één op de tien pakketjes er immers veel langer over doet om bezorgd te worden dan beloofd wordt.

Coolblue laat klanten derhalve zelf kiezen. Behalve bezorging op dezelfde dag of de volgende werkdag is er ook nog de mogelijkheid om via de PostNL-dienst PakjeGemak de bestelling af te halen op een afhaalpunt naar keuze. Daarnaast is er de mogelijkheid om af te halen in één van de fysieke vestigingen van het bedrijf. In Nederland telt de keten van webshops er zo drie, in België is net een tweede winkelopening aangekondigd in Lochristi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top