Wereldprimeur voor Coolblue met bezorgtijd | RetailDetail

Wereldprimeur voor Coolblue met bezorgtijd

Wereldprimeur voor Coolblue met bezorgtijd
De Nederlandse online retailer Coolblue heeft naar eigen zeggen een wereldprimeur te pakken op het gebied van bezorging. Klanten kunnen vanaf heden tot middernacht bestellen voor bezorging op de volgende werkdag.

'Vandaag bestellen, morgen bezorgen' tot de limiet

Zo schuift Coolblue de grenzen van 'vandaag bestellen, morgen bezorgen' verder op dan welke andere webwinkel dan ook ter wereld. Coolblue verraste enkele maanden geleden al met een nieuwe dienst die bezorging op dezelfde dag mogelijk maakt, maar daarvoor moeten klanten wel 17,95 euro bijbetalen. De nieuwe dienst wordt daarentegen net als voorheen gratis uitgevoerd. Er is ook geen minimum bestelbedrag voor de bezorging.

Coolblue probeert het bestellen voor consumenten zo makkelijk mogelijk te maken. Het bedrijf, dat heel veel verschillende webwinkels uitbaat, speelt daarmee in op de twijfels die veel klanten hebben over de logistieke afhandeling door webwinkels. Een onderzoek van de Consumentenbond wees recent nog uit dat één op de tien pakketjes er immers veel langer over doet om bezorgd te worden dan beloofd wordt.

Coolblue laat klanten derhalve zelf kiezen. Behalve bezorging op dezelfde dag of de volgende werkdag is er ook nog de mogelijkheid om via de PostNL-dienst PakjeGemak de bestelling af te halen op een afhaalpunt naar keuze. Daarnaast is er de mogelijkheid om af te halen in één van de fysieke vestigingen van het bedrijf. In Nederland telt de keten van webshops er zo drie, in België is net een tweede winkelopening aangekondigd in Lochristi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.