Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Online verkopers hebben de afgelopen weken geprofiteerd van het winterweer. Nederlanders gaven op grote schaal de voorkeur aan winkelen via de computer boven de gang in de kou naar het winkelcentrum.

'Je geraakt de stad niet in'

Volgens de gratis krant Metro werd er onder andere bij Albert Heijn "veel meer besteld dan normaal bij de bezorgservice. Normaal gesproken is het aantal bestellingen stabiel, maar sinds de koude periode is ingezet, zien we echt een piek". Ook de bestelsite Thuisbezorgd.nl zag een toename in het aantal bestellingen: "Mensen hebben met dit weer toch minder zin om op hun laarzen naar de supermarkt te lopen. Wij hebben twintig procent meer bestellingen dan normaal gehad, vanaf het moment dat het begon te sneeuwen."

 

De trend wordt bevestigd door PostNL, dat in Nederland de meeste pakjes van non-foodretailers bij consumenten thuis bezorgt. "We hebben het drukker dan we verwacht hadden en het is zeer aannemelijk dat dit door de weersomstandigheden komt. Mensen kiezen voor het gemak van online winkelen en het is nu soms ook niet zo makkelijk om even snel de stad in te gaan", stelt Werner van Bastelaar van Post NL. Hij schat de toename op twee tot drie procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top