Winterweer stuwt omzet webwinkeliers | RetailDetail

Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Online verkopers hebben de afgelopen weken geprofiteerd van het winterweer. Nederlanders gaven op grote schaal de voorkeur aan winkelen via de computer boven de gang in de kou naar het winkelcentrum.

'Je geraakt de stad niet in'

Volgens de gratis krant Metro werd er onder andere bij Albert Heijn "veel meer besteld dan normaal bij de bezorgservice. Normaal gesproken is het aantal bestellingen stabiel, maar sinds de koude periode is ingezet, zien we echt een piek". Ook de bestelsite Thuisbezorgd.nl zag een toename in het aantal bestellingen: "Mensen hebben met dit weer toch minder zin om op hun laarzen naar de supermarkt te lopen. Wij hebben twintig procent meer bestellingen dan normaal gehad, vanaf het moment dat het begon te sneeuwen."

 

De trend wordt bevestigd door PostNL, dat in Nederland de meeste pakjes van non-foodretailers bij consumenten thuis bezorgt. "We hebben het drukker dan we verwacht hadden en het is zeer aannemelijk dat dit door de weersomstandigheden komt. Mensen kiezen voor het gemak van online winkelen en het is nu soms ook niet zo makkelijk om even snel de stad in te gaan", stelt Werner van Bastelaar van Post NL. Hij schat de toename op twee tot drie procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top