Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Online verkopers hebben de afgelopen weken geprofiteerd van het winterweer. Nederlanders gaven op grote schaal de voorkeur aan winkelen via de computer boven de gang in de kou naar het winkelcentrum.

'Je geraakt de stad niet in'

Volgens de gratis krant Metro werd er onder andere bij Albert Heijn "veel meer besteld dan normaal bij de bezorgservice. Normaal gesproken is het aantal bestellingen stabiel, maar sinds de koude periode is ingezet, zien we echt een piek". Ook de bestelsite Thuisbezorgd.nl zag een toename in het aantal bestellingen: "Mensen hebben met dit weer toch minder zin om op hun laarzen naar de supermarkt te lopen. Wij hebben twintig procent meer bestellingen dan normaal gehad, vanaf het moment dat het begon te sneeuwen."

 

De trend wordt bevestigd door PostNL, dat in Nederland de meeste pakjes van non-foodretailers bij consumenten thuis bezorgt. "We hebben het drukker dan we verwacht hadden en het is zeer aannemelijk dat dit door de weersomstandigheden komt. Mensen kiezen voor het gemak van online winkelen en het is nu soms ook niet zo makkelijk om even snel de stad in te gaan", stelt Werner van Bastelaar van Post NL. Hij schat de toename op twee tot drie procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top