Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Winterweer stuwt omzet webwinkeliers

Online verkopers hebben de afgelopen weken geprofiteerd van het winterweer. Nederlanders gaven op grote schaal de voorkeur aan winkelen via de computer boven de gang in de kou naar het winkelcentrum.

'Je geraakt de stad niet in'

Volgens de gratis krant Metro werd er onder andere bij Albert Heijn "veel meer besteld dan normaal bij de bezorgservice. Normaal gesproken is het aantal bestellingen stabiel, maar sinds de koude periode is ingezet, zien we echt een piek". Ook de bestelsite Thuisbezorgd.nl zag een toename in het aantal bestellingen: "Mensen hebben met dit weer toch minder zin om op hun laarzen naar de supermarkt te lopen. Wij hebben twintig procent meer bestellingen dan normaal gehad, vanaf het moment dat het begon te sneeuwen."

 

De trend wordt bevestigd door PostNL, dat in Nederland de meeste pakjes van non-foodretailers bij consumenten thuis bezorgt. "We hebben het drukker dan we verwacht hadden en het is zeer aannemelijk dat dit door de weersomstandigheden komt. Mensen kiezen voor het gemak van online winkelen en het is nu soms ook niet zo makkelijk om even snel de stad in te gaan", stelt Werner van Bastelaar van Post NL. Hij schat de toename op twee tot drie procent.

Tags: