Zalando gaat samenwerken met kleine Duitse schoenwinkels | RetailDetail

Zalando gaat samenwerken met kleine schoenwinkels

Zalando gaat samenwerken met kleine schoenwinkels

Zalando heeft een samenwerking afgesloten met twee kleine schoenwinkels. Klanten die in de buurt van de winkels bepaalde merken aankopen, zullen de mogelijkheid krijgen om hun bestelling gewoon in de winkel af te halen.

Eerder al samenwerking met Adidas

De Duitse online retailer gaat daarvoor samenwerken met schoenwinkels Tip-Tap Kinderschuhe uit Weilheim en Schuhhaus Fischer uit Esslingen. Klanten in de buurt van die winkels zullen de keuze krijgen om hun schoenen te laten opsturen vanuit het centrale magazijn van Zalando of om de bestelling op te halen in de winkel. De samenwerking is wel enkel geldig voor de merken Ricosta in Weilheim en Peter Kaiser in Esslingen.

 

“Het is de eerste keer dat we samenwerken met kleine handelaars”, zegt Monica Franz, woordvoerster van Zalando. “Door samen te werken met partners, willen we de spelers in de modemarkt samenbrengen: leveranciers, winkeliers, klanten... Zo ontstaat een uitgebreid kledingplatform.”

 

Het is niet echt de eerste keer dat Zalando zo samenwerkt met lokale winkels: in Berlijn heeft het een gelijkaardige service in de buurt van twee winkels van Adidas. Ook daar kunnen klanten hun bestelling gewoon afhalen. Wel is het de eerste keer dat de internetreus samenwerkt met zelfstandige winkeliers. Als het concept een succes wordt in Duitsland, dan zal het later ook uitgerold worden naar andere landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.