Zalando laat consumenten chatten over keuze kledij | RetailDetail

Zalando laat consumenten chatten over keuze kledij

Zalando laat consumenten chatten over keuze kledij

Klanten van Zalando die zijn ingestapt in de kledingadviesdienst Zalon kunnen voortaan tijdens de werktijden ook chatten met stijladviseurs van het bedrijf. Voorlopig kan dat wel alleen in Duitsland, al is er een uitbreiding naar Nederland aangekondigd.

Extra dienst voor Zalon-gebruikers

Zalando lanceerde zijn Zalon-dienst dit voorjaar: consumenten kunnen via het web hun modevoorkeuren bekend maken, waarna ze op basis van die aanmeldingen een pakket thuisgestuurd kunnen krijgen, dat door de stylisten van het bedrijf wordt samengesteld. Wat ze niet willen hebben, dienen ze gewoon te retourneren en alleen wat ze willen houden, moeten ze betalen.

 

De online kledingverkoper gaat nu dus een stapje verder: wie op Zalon is geregistreerd – en dat kunnen zowel klanten van Zalando zijn als anderen – kan binnen de kantoortijden gratis chatten met een van de 150 stylisten van Zalando. Die kunnen hen helpen de juiste outfit te kiezen voor een bepaalde gelegenheid, of ze kunnen hen verwijzen naar een winkel in de buurt. Een verkoop is hier niet rechtstreeks mee gemoeid, al hoopt Zalando er op termijn natuurlijk wel een voordeel uit te halen.

 

Zalando kondigde al aan dat de Zalon-dienst eerst in Duitsland in de markt zou worden gezet, en nadien zou worden geëxporteerd. Een woordvoerder stelde daarbij dat binnenkort Nederland aan de beurt zou zijn, zonder evenwel een precieze datum te vermelden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.