Zalando laat consumenten chatten over keuze kledij | RetailDetail

Zalando laat consumenten chatten over keuze kledij

Zalando laat consumenten chatten over keuze kledij

Klanten van Zalando die zijn ingestapt in de kledingadviesdienst Zalon kunnen voortaan tijdens de werktijden ook chatten met stijladviseurs van het bedrijf. Voorlopig kan dat wel alleen in Duitsland, al is er een uitbreiding naar Nederland aangekondigd.

Extra dienst voor Zalon-gebruikers

Zalando lanceerde zijn Zalon-dienst dit voorjaar: consumenten kunnen via het web hun modevoorkeuren bekend maken, waarna ze op basis van die aanmeldingen een pakket thuisgestuurd kunnen krijgen, dat door de stylisten van het bedrijf wordt samengesteld. Wat ze niet willen hebben, dienen ze gewoon te retourneren en alleen wat ze willen houden, moeten ze betalen.

 

De online kledingverkoper gaat nu dus een stapje verder: wie op Zalon is geregistreerd – en dat kunnen zowel klanten van Zalando zijn als anderen – kan binnen de kantoortijden gratis chatten met een van de 150 stylisten van Zalando. Die kunnen hen helpen de juiste outfit te kiezen voor een bepaalde gelegenheid, of ze kunnen hen verwijzen naar een winkel in de buurt. Een verkoop is hier niet rechtstreeks mee gemoeid, al hoopt Zalando er op termijn natuurlijk wel een voordeel uit te halen.

 

Zalando kondigde al aan dat de Zalon-dienst eerst in Duitsland in de markt zou worden gezet, en nadien zou worden geëxporteerd. Een woordvoerder stelde daarbij dat binnenkort Nederland aan de beurt zou zijn, zonder evenwel een precieze datum te vermelden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.