Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

E-tailer Zalando introduceerde deze week ook in Nederland een partnerprogramma, waarbij retailers de mogelijkheid krijgen om als officiële partner hun verkoop via de site van Zalando te laten lopen.

Twintigtal partners in Nederland

In Duitsland is het partnerprogramma al langer actief: daar werkt Zalando al met meer dan zestig partners. Nederland is het tweede land waar het partnerprogramma wordt opgestart, dat Zalando moet toelaten meer verschillende producten aan te bieden en over grotere aantallen producten te beschikken.

 

Ook merken die al langere tijd verkrijgbaar zijn bij Zalando, kunnen overschakelen naar het programma om een breder aanbod neer te zetten. Zalando voert contractbesprekingen met een twintigtal partners, waaronder enkele Nederlandse merken. Bij die besprekingen wordt onder meer gekeken of toekomstige partners eenzelfde serviceniveau kunnen bieden, zoals de gratis verzending en retour via PostNL binnen honderd dagen en een goed bereikbare klantenservice.

 

De merken binnen het partnerprogramma maken gebruik van de digitale infrastructuur en reikwijdte van Zalando, maar de partner draagt zelf zorg voor de operationele afwikkeling van de orders via Zalando. Het Duitse postorderbedrijf rekent provisie aan derde partijen om te verkopen op zijn platform.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top