Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

E-tailer Zalando introduceerde deze week ook in Nederland een partnerprogramma, waarbij retailers de mogelijkheid krijgen om als officiële partner hun verkoop via de site van Zalando te laten lopen.

Twintigtal partners in Nederland

In Duitsland is het partnerprogramma al langer actief: daar werkt Zalando al met meer dan zestig partners. Nederland is het tweede land waar het partnerprogramma wordt opgestart, dat Zalando moet toelaten meer verschillende producten aan te bieden en over grotere aantallen producten te beschikken.

 

Ook merken die al langere tijd verkrijgbaar zijn bij Zalando, kunnen overschakelen naar het programma om een breder aanbod neer te zetten. Zalando voert contractbesprekingen met een twintigtal partners, waaronder enkele Nederlandse merken. Bij die besprekingen wordt onder meer gekeken of toekomstige partners eenzelfde serviceniveau kunnen bieden, zoals de gratis verzending en retour via PostNL binnen honderd dagen en een goed bereikbare klantenservice.

 

De merken binnen het partnerprogramma maken gebruik van de digitale infrastructuur en reikwijdte van Zalando, maar de partner draagt zelf zorg voor de operationele afwikkeling van de orders via Zalando. Het Duitse postorderbedrijf rekent provisie aan derde partijen om te verkopen op zijn platform.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top