Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

E-tailer Zalando introduceerde deze week ook in Nederland een partnerprogramma, waarbij retailers de mogelijkheid krijgen om als officiële partner hun verkoop via de site van Zalando te laten lopen.

Twintigtal partners in Nederland

In Duitsland is het partnerprogramma al langer actief: daar werkt Zalando al met meer dan zestig partners. Nederland is het tweede land waar het partnerprogramma wordt opgestart, dat Zalando moet toelaten meer verschillende producten aan te bieden en over grotere aantallen producten te beschikken.

 

Ook merken die al langere tijd verkrijgbaar zijn bij Zalando, kunnen overschakelen naar het programma om een breder aanbod neer te zetten. Zalando voert contractbesprekingen met een twintigtal partners, waaronder enkele Nederlandse merken. Bij die besprekingen wordt onder meer gekeken of toekomstige partners eenzelfde serviceniveau kunnen bieden, zoals de gratis verzending en retour via PostNL binnen honderd dagen en een goed bereikbare klantenservice.

 

De merken binnen het partnerprogramma maken gebruik van de digitale infrastructuur en reikwijdte van Zalando, maar de partner draagt zelf zorg voor de operationele afwikkeling van de orders via Zalando. Het Duitse postorderbedrijf rekent provisie aan derde partijen om te verkopen op zijn platform.

Tags: