Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

Zalando lanceert partnerprogramma in Nederland

E-tailer Zalando introduceerde deze week ook in Nederland een partnerprogramma, waarbij retailers de mogelijkheid krijgen om als officiële partner hun verkoop via de site van Zalando te laten lopen.

Twintigtal partners in Nederland

In Duitsland is het partnerprogramma al langer actief: daar werkt Zalando al met meer dan zestig partners. Nederland is het tweede land waar het partnerprogramma wordt opgestart, dat Zalando moet toelaten meer verschillende producten aan te bieden en over grotere aantallen producten te beschikken.

 

Ook merken die al langere tijd verkrijgbaar zijn bij Zalando, kunnen overschakelen naar het programma om een breder aanbod neer te zetten. Zalando voert contractbesprekingen met een twintigtal partners, waaronder enkele Nederlandse merken. Bij die besprekingen wordt onder meer gekeken of toekomstige partners eenzelfde serviceniveau kunnen bieden, zoals de gratis verzending en retour via PostNL binnen honderd dagen en een goed bereikbare klantenservice.

 

De merken binnen het partnerprogramma maken gebruik van de digitale infrastructuur en reikwijdte van Zalando, maar de partner draagt zelf zorg voor de operationele afwikkeling van de orders via Zalando. Het Duitse postorderbedrijf rekent provisie aan derde partijen om te verkopen op zijn platform.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top