Zalando start met online outletwinkel in Nederland

Zalando start met online outletwinkel in Nederland

Zalando wil een eigen online outlet winkel opstarten in Nederland onder de naam Zalando Lounge. Dat moet een exclusief shoppingkanaal bieden waarin Nederlandse koopjesjagers vanaf juni terecht kunnen voor stockverkopen van wisselende merken.

De uitverkopen duren telkens enkele dagen en bieden kortingen tot 70 procent. Zalando startte eerder in Duitsland een Zalando Lounge op, terwijl de soortgelijke Franse versie gekend is onder de naam Zalando Privé.

 

Snelle expansie

In de Twinkle 100, de lijst van grootste online retailers in Nederland, staat Zalando op de zevenenvijftigste plaats. De winkel startte enkele jaren geleden in Duitsland als online verkoper van schoenen, maar de internationale expansie volgde al snel na de opstart. Het productassortiment werd sindsdien behoorlijk uitgebreid, en sinds kort verkoopt Zalando ook woonaccessoires.

 

Naar de toekomst toe wil Zalando zich profileren als een marktplaats die ook plaats moet bieden aan andere aanbieders van online artikelen. Zalando is inmiddels vertegenwoordigd in zes Europese landen, Japan en Brazilië. Het bedrijf opende zopas haar eerste permanente fysieke vestiging: de Zalando Outlet Store in Berlijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top