Zalando stopt met 'irritantste reclames' | RetailDetail

Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Online verkoper Zalando zet voortaan actrice Lieke van Lexmond in voor zijn commercials die gericht zijn op het Nederlandse publiek. De webshop zet daarmee een punt achter de beruchte gil-reclames, die het bedrijf naast veel herkenbaarheid ook veel weerstand opleverden.

Presentatrice wordt Zalando-gezicht

Van Lexmond is vooral bekend als Eva Prins uit de soap Goudkust en als Charlie Fischer uit Goede tijden, slechte tijden. Voorts wordt ze onder meer het gezicht van Expeditie Poolcirkel, waarin acht mensen in extreme omstandigheden de strijd met mekaar aangaan.

 

Voor Zalando maakt ze haar verschijning in een commercial op televisie, op de website en in het magazine. Ze staat daarbij netjes in de rij voor een kopje koffie als achter aan iemand zich bekendmaakt als bezorger van de online keten. Het is de eerste keer dat Zalando met een bekende Nederlander werkt.

 

Exit 'loden' gil-reclames

Ook wordt de aanpak veranderd: er komt niet langer een reeks mensen in voor die vooral opvallen door hun gegil. De jongste twee jaar kreeg het bedrijf hiervoor nog de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame. Van de ruim 60.000 stemmen die in 2012 bij Tros Radar werden uitgebracht, trok Zalando er 62% naar zich toe.

 

De reclames hadden ook zakelijk een slechte bijwerking: zo trok Hugo Boss onlangs zijn kledingmerk Boss terug van de webshop omdat die "niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss" paste. Dat de gil-reclames bij die beslissing een cruciale rol speelden, werd bijna letterlijk gezegd door managing director Ingo Hesse.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.