Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Online verkoper Zalando zet voortaan actrice Lieke van Lexmond in voor zijn commercials die gericht zijn op het Nederlandse publiek. De webshop zet daarmee een punt achter de beruchte gil-reclames, die het bedrijf naast veel herkenbaarheid ook veel weerstand opleverden.

Presentatrice wordt Zalando-gezicht

Van Lexmond is vooral bekend als Eva Prins uit de soap Goudkust en als Charlie Fischer uit Goede tijden, slechte tijden. Voorts wordt ze onder meer het gezicht van Expeditie Poolcirkel, waarin acht mensen in extreme omstandigheden de strijd met mekaar aangaan.

 

Voor Zalando maakt ze haar verschijning in een commercial op televisie, op de website en in het magazine. Ze staat daarbij netjes in de rij voor een kopje koffie als achter aan iemand zich bekendmaakt als bezorger van de online keten. Het is de eerste keer dat Zalando met een bekende Nederlander werkt.

 

Exit 'loden' gil-reclames

Ook wordt de aanpak veranderd: er komt niet langer een reeks mensen in voor die vooral opvallen door hun gegil. De jongste twee jaar kreeg het bedrijf hiervoor nog de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame. Van de ruim 60.000 stemmen die in 2012 bij Tros Radar werden uitgebracht, trok Zalando er 62% naar zich toe.

 

De reclames hadden ook zakelijk een slechte bijwerking: zo trok Hugo Boss onlangs zijn kledingmerk Boss terug van de webshop omdat die "niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss" paste. Dat de gil-reclames bij die beslissing een cruciale rol speelden, werd bijna letterlijk gezegd door managing director Ingo Hesse.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top