Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Online verkoper Zalando zet voortaan actrice Lieke van Lexmond in voor zijn commercials die gericht zijn op het Nederlandse publiek. De webshop zet daarmee een punt achter de beruchte gil-reclames, die het bedrijf naast veel herkenbaarheid ook veel weerstand opleverden.

Presentatrice wordt Zalando-gezicht

Van Lexmond is vooral bekend als Eva Prins uit de soap Goudkust en als Charlie Fischer uit Goede tijden, slechte tijden. Voorts wordt ze onder meer het gezicht van Expeditie Poolcirkel, waarin acht mensen in extreme omstandigheden de strijd met mekaar aangaan.

 

Voor Zalando maakt ze haar verschijning in een commercial op televisie, op de website en in het magazine. Ze staat daarbij netjes in de rij voor een kopje koffie als achter aan iemand zich bekendmaakt als bezorger van de online keten. Het is de eerste keer dat Zalando met een bekende Nederlander werkt.

 

Exit 'loden' gil-reclames

Ook wordt de aanpak veranderd: er komt niet langer een reeks mensen in voor die vooral opvallen door hun gegil. De jongste twee jaar kreeg het bedrijf hiervoor nog de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame. Van de ruim 60.000 stemmen die in 2012 bij Tros Radar werden uitgebracht, trok Zalando er 62% naar zich toe.

 

De reclames hadden ook zakelijk een slechte bijwerking: zo trok Hugo Boss onlangs zijn kledingmerk Boss terug van de webshop omdat die "niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss" paste. Dat de gil-reclames bij die beslissing een cruciale rol speelden, werd bijna letterlijk gezegd door managing director Ingo Hesse.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top