Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Zalando stopt met 'irritantste reclames'

Online verkoper Zalando zet voortaan actrice Lieke van Lexmond in voor zijn commercials die gericht zijn op het Nederlandse publiek. De webshop zet daarmee een punt achter de beruchte gil-reclames, die het bedrijf naast veel herkenbaarheid ook veel weerstand opleverden.

Presentatrice wordt Zalando-gezicht

Van Lexmond is vooral bekend als Eva Prins uit de soap Goudkust en als Charlie Fischer uit Goede tijden, slechte tijden. Voorts wordt ze onder meer het gezicht van Expeditie Poolcirkel, waarin acht mensen in extreme omstandigheden de strijd met mekaar aangaan.

 

Voor Zalando maakt ze haar verschijning in een commercial op televisie, op de website en in het magazine. Ze staat daarbij netjes in de rij voor een kopje koffie als achter aan iemand zich bekendmaakt als bezorger van de online keten. Het is de eerste keer dat Zalando met een bekende Nederlander werkt.

 

Exit 'loden' gil-reclames

Ook wordt de aanpak veranderd: er komt niet langer een reeks mensen in voor die vooral opvallen door hun gegil. De jongste twee jaar kreeg het bedrijf hiervoor nog de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame. Van de ruim 60.000 stemmen die in 2012 bij Tros Radar werden uitgebracht, trok Zalando er 62% naar zich toe.

 

De reclames hadden ook zakelijk een slechte bijwerking: zo trok Hugo Boss onlangs zijn kledingmerk Boss terug van de webshop omdat die "niet bij de premium uitstraling van ons merk Boss" paste. Dat de gil-reclames bij die beslissing een cruciale rol speelden, werd bijna letterlijk gezegd door managing director Ingo Hesse.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top