Zalando wil kleding van elke winkel leveren | RetailDetail

Zalando wil kleding van elke winkel leveren

Zalando wil kleding van elke winkel leveren

De Duitse online moderetailer Zalando wil in de toekomst kleding leveren van elke fysieke winkel. Momenteel is het in Berlijn al een gestart met een proefproject, waarbij fysieke winkels zich kunnen aansluiten bij Zalando.

 

Centrale hub voor mode

“Het idee is simpel. Als je een modeartikel zoekt, vertellen wij bij welke winkel je dat kunt kopen”, zegt CEO Robert Gentz in een gesprek met het FD. “Je kunt dan kiezen om daar zelf heen te gaan, of je vraagt ons het artikel bij je thuis te bezorgen. We testen het nu met de collectie van Bodycheck in Berlijn.”

 

Het systeem is de volgende stap van Zalando om de centrale hub te worden rond alles wat met mode te maken heeft. Momenteel is het voor kledingmerken al mogelijk om hun collecties via Zalando te verkopen, maar de online retailer wil dus nog een stapje verder gaan en ook de producten van fysieke winkels aanbieden.

 

Om dat doel te bereiken gaat Zalando zwaar investeren in systemen, die het mogelijk moet maken voor merken en winkels om hun producten te verkopen via Zalando. Dit jaar wordt er zo maar eventjes 200 miljoen euro in geïnvesteerd, 5 procent van de totale omzet. Vorig jaar was dat slechts 60 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden

10/04/2018

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en het voormalige Pizza.be, mocht tijdens het eerste kwartaal van 2018 een derde meer bestellingen registreren. Ook op de zwaar bevochten Duitse markt groeit het bedrijf sterk.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.