Zalando wil omzet vervijfvoudigen

Zalando wil omzet vervijfvoudigen naar 20 miljard euro

Zalando wil omzet vervijfvoudigen naar 20 miljard euro

De Duitse online retailer Zalando wil de komende jaren zijn omzet vervijfvoudigen. Momenteel haalt Zalando een omzet van ongeveer 4 miljard euro, maar het mikt dus op een bedrag van 20 miljard euro.

 

1 miljoen producten

Als het slaagt in zijn doelstelling, dan zal Zalando in Europa ongeveer 5 procent van de modeverkoop in handen hebben. Momenteel biedt Zalando ongeveer 150.000 producten aan van meer dan 1.500 merken. In de toekomst wil de retailer een aanbod hebben van maar liefst 1 miljoen producten.

 

CFO Rubin Ritter van Zalando voegt er dan ook aan toe dat de groei van het bedrijf vooral op een organische manier zal gebeuren. Dat is volgens hem veel efficiënter dan enkel te teren op overnames van concurrenten.

 

Zalando zit daarnaast nog op een berg geld, die het binnenhaalde met de beursgang twee jaar geleden. Toen werd ongeveer 1 miljard euro opgehaald, maar dat bedrag bleef sindsdien vrijwel onaangeroerd. De meeste investeringen sindsdien werden volgens Ritter gewoon vanuit de cashflow van Zalando gefinancierd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.