Zalando wil omzet vervijfvoudigen

Zalando wil omzet vervijfvoudigen naar 20 miljard euro

Zalando wil omzet vervijfvoudigen naar 20 miljard euro

De Duitse online retailer Zalando wil de komende jaren zijn omzet vervijfvoudigen. Momenteel haalt Zalando een omzet van ongeveer 4 miljard euro, maar het mikt dus op een bedrag van 20 miljard euro.

 

1 miljoen producten

Als het slaagt in zijn doelstelling, dan zal Zalando in Europa ongeveer 5 procent van de modeverkoop in handen hebben. Momenteel biedt Zalando ongeveer 150.000 producten aan van meer dan 1.500 merken. In de toekomst wil de retailer een aanbod hebben van maar liefst 1 miljoen producten.

 

CFO Rubin Ritter van Zalando voegt er dan ook aan toe dat de groei van het bedrijf vooral op een organische manier zal gebeuren. Dat is volgens hem veel efficiënter dan enkel te teren op overnames van concurrenten.

 

Zalando zit daarnaast nog op een berg geld, die het binnenhaalde met de beursgang twee jaar geleden. Toen werd ongeveer 1 miljard euro opgehaald, maar dat bedrag bleef sindsdien vrijwel onaangeroerd. De meeste investeringen sindsdien werden volgens Ritter gewoon vanuit de cashflow van Zalando gefinancierd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.