Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Zappos maakt van schrikkeldag een vrije dag

Online retailer Zappos.com heeft al zijn werknemers vandaag een vrije dag gegeven. Het gaat zelfs een stapje verder, want de dochteronderneming van Amazon wil van 29 februari een officiële feestdag te maken.

Bonusdag

Zappos neemt het plan bloedserieus, want zelfs het callcenter, dat normaal altijd geopend is, zal 24 uur gesloten blijven. Ondertussen heeft de webwinkel ook een petitie gestart om zo zijn vraag om van de schrikkeldag een vrije dag te maken kracht bij te zetten.

 

“We zijn grote voorstanders van onze cultuur die out-of-the-box denken en gedurfde stunts aanmoedigt”, zegt Kristin Richmer van Zappos aan Adweek. “Dus Leap Day op een grote manier vieren is gewoon logisch voor ons als merk, terwijl dat misschien niet zo is voor andere merken. We willen die dag terug geven aan het volk. Hij zou moeten gebruikt worden als een bonusdag om goede zaken te doen, voor je gemeenschap, je familie en jezelf.”