Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeeman heeft sinds deze zomer een permanente webshop, maar zegt nu pas de manier gevonden te hebben om de webshop met laag geprijsde artikelen rendabel te maken. Daarbij zijn absolute efficiëntie en weinig personeel het uitgangspunt. 

Extra service voor de klant

Zeeman ziet Zeemanshop.com vooral als een extra service voor de klant. Het warenhuis begon al eerder met een tijdelijke webshop en oogstte de afgelopen jaren veel lof met spraakmakende weggeefacties. In 2009 en 2010 konden bijvoorbeeld gratis gele boxershorts via de website besteld worden. Zeeman bracht alleen de verzendkosten in rekening.

 

Bij de start van de permanente webshop herhaalt Zeeman dat trucje. Klanten kunnen gratis een origineel Zeeman-reclameshirt bestellen en betalen slechts de verzendkosten van 4,95 euro voor bestellingen onder de 50 euro. Wie meer bestelt, betaalt dus niets. PostNL bezorgt de orders binnen 48 uur bij de klant.

 

Webshop is 551ste winkel

Zeeman beschouwt Zeemanshop.com als zijn 551e winkel. Voor aankopen via de webshop gelden dezelfde prijzen en service als in de winkels. Online bestelde artikelen kunnen binnen een maand geruild worden of terug gebracht met ‘geld terug’-garantie.

 

Online bestelde artikelen ophalen in de winkel kan voorlopig nog niet. Het online assortiment blijft de komende maanden ook beperkt, hoewel een bescheiden uitbreiding in de planning zit. De webshop staat bovendien los van de bedrijfswebsite, al wordt daar wel verwezen naar de webwinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top