Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeeman heeft sinds deze zomer een permanente webshop, maar zegt nu pas de manier gevonden te hebben om de webshop met laag geprijsde artikelen rendabel te maken. Daarbij zijn absolute efficiëntie en weinig personeel het uitgangspunt. 

Extra service voor de klant

Zeeman ziet Zeemanshop.com vooral als een extra service voor de klant. Het warenhuis begon al eerder met een tijdelijke webshop en oogstte de afgelopen jaren veel lof met spraakmakende weggeefacties. In 2009 en 2010 konden bijvoorbeeld gratis gele boxershorts via de website besteld worden. Zeeman bracht alleen de verzendkosten in rekening.

 

Bij de start van de permanente webshop herhaalt Zeeman dat trucje. Klanten kunnen gratis een origineel Zeeman-reclameshirt bestellen en betalen slechts de verzendkosten van 4,95 euro voor bestellingen onder de 50 euro. Wie meer bestelt, betaalt dus niets. PostNL bezorgt de orders binnen 48 uur bij de klant.

 

Webshop is 551ste winkel

Zeeman beschouwt Zeemanshop.com als zijn 551e winkel. Voor aankopen via de webshop gelden dezelfde prijzen en service als in de winkels. Online bestelde artikelen kunnen binnen een maand geruild worden of terug gebracht met ‘geld terug’-garantie.

 

Online bestelde artikelen ophalen in de winkel kan voorlopig nog niet. Het online assortiment blijft de komende maanden ook beperkt, hoewel een bescheiden uitbreiding in de planning zit. De webshop staat bovendien los van de bedrijfswebsite, al wordt daar wel verwezen naar de webwinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top