Zeemanshop.com is er vooral voor de service | RetailDetail

Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeeman heeft sinds deze zomer een permanente webshop, maar zegt nu pas de manier gevonden te hebben om de webshop met laag geprijsde artikelen rendabel te maken. Daarbij zijn absolute efficiëntie en weinig personeel het uitgangspunt. 

Extra service voor de klant

Zeeman ziet Zeemanshop.com vooral als een extra service voor de klant. Het warenhuis begon al eerder met een tijdelijke webshop en oogstte de afgelopen jaren veel lof met spraakmakende weggeefacties. In 2009 en 2010 konden bijvoorbeeld gratis gele boxershorts via de website besteld worden. Zeeman bracht alleen de verzendkosten in rekening.

 

Bij de start van de permanente webshop herhaalt Zeeman dat trucje. Klanten kunnen gratis een origineel Zeeman-reclameshirt bestellen en betalen slechts de verzendkosten van 4,95 euro voor bestellingen onder de 50 euro. Wie meer bestelt, betaalt dus niets. PostNL bezorgt de orders binnen 48 uur bij de klant.

 

Webshop is 551ste winkel

Zeeman beschouwt Zeemanshop.com als zijn 551e winkel. Voor aankopen via de webshop gelden dezelfde prijzen en service als in de winkels. Online bestelde artikelen kunnen binnen een maand geruild worden of terug gebracht met ‘geld terug’-garantie.

 

Online bestelde artikelen ophalen in de winkel kan voorlopig nog niet. Het online assortiment blijft de komende maanden ook beperkt, hoewel een bescheiden uitbreiding in de planning zit. De webshop staat bovendien los van de bedrijfswebsite, al wordt daar wel verwezen naar de webwinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.