Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeemanshop.com is er vooral voor de service

Zeeman heeft sinds deze zomer een permanente webshop, maar zegt nu pas de manier gevonden te hebben om de webshop met laag geprijsde artikelen rendabel te maken. Daarbij zijn absolute efficiëntie en weinig personeel het uitgangspunt. 

Extra service voor de klant

Zeeman ziet Zeemanshop.com vooral als een extra service voor de klant. Het warenhuis begon al eerder met een tijdelijke webshop en oogstte de afgelopen jaren veel lof met spraakmakende weggeefacties. In 2009 en 2010 konden bijvoorbeeld gratis gele boxershorts via de website besteld worden. Zeeman bracht alleen de verzendkosten in rekening.

 

Bij de start van de permanente webshop herhaalt Zeeman dat trucje. Klanten kunnen gratis een origineel Zeeman-reclameshirt bestellen en betalen slechts de verzendkosten van 4,95 euro voor bestellingen onder de 50 euro. Wie meer bestelt, betaalt dus niets. PostNL bezorgt de orders binnen 48 uur bij de klant.

 

Webshop is 551ste winkel

Zeeman beschouwt Zeemanshop.com als zijn 551e winkel. Voor aankopen via de webshop gelden dezelfde prijzen en service als in de winkels. Online bestelde artikelen kunnen binnen een maand geruild worden of terug gebracht met ‘geld terug’-garantie.

 

Online bestelde artikelen ophalen in de winkel kan voorlopig nog niet. Het online assortiment blijft de komende maanden ook beperkt, hoewel een bescheiden uitbreiding in de planning zit. De webshop staat bovendien los van de bedrijfswebsite, al wordt daar wel verwezen naar de webwinkel.

Tags: