Zooplus draait voor het eerst kwartaalomzet van honderd miljoen euro

Zooplus draait voor het eerst kwartaalomzet van honderd miljoen euro

De Duitse online dierenspeciaalzaak Zooplus heeft het afgelopen kwartaal voor het eerst de kaap van honderd miljoen euro omzet gerond. Voorlopige cijfers plaatsen de kwartaalomzet op 101,5 miljoen euro, een stijging van liefst 23,7 miljoen euro ten opzichte van 2012.

Europese marktleider in online dierenplezier

Na jaren van investeringen, met onder meer een recent opgestart logistiek centrum in Polen om Centraal- en Oost-Europa beter te kunnen bedienen, werd Zooplus de grootste Europese online dierenspeciaalzaak.

 

De goede cijfers en vooruitgang zijn ook te zien op de beurs, want het aandeel heeft de afgelopen maanden een vlucht genomen tot 42 euro per aandeel (+63%).

 

Bovendien gelooft Zooplus dat het de komende jaren nog aanzienlijk zal groeien. Daarvoor rekent het bedrijf niet enkel op dierenvoeding, maar vooral op gezondheidsproducten voor dieren en – zelfs hier – luxe-artikels, waar de crisis geen vat op lijkt te hebben.

 

Alle definitieve cijfers van de eerste helft van 2013 zullen op 19 augustus worden vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top