Zooplus haalt positieve resultaten in eerste helft 2016

Zooplus haalt positieve resultaten in eerste helft 2016

Zooplus haalt positieve resultaten in eerste helft 2016

De Duitse dierenwebshop Zooplus heeft in de eerste helft van 2016 sterke resultaten weten neer te zetten. Het heeft daarom ook besloten om de verwachte omzet voor de rest van het jaar te verhogen naar 900 miljoen euro.

Boven de verwachtingen

In de eerste zes maanden van 2016 haalde Zooplus een omzet van 428,4 miljoen euro, een stijging van 29% ten opzichte van 2015. Dat heeft het bedrijf te danken aan een tweecijferige groei in alle dertig landen waar het aanwezig is. Dankzij die sterke omzetgroei groeide de EBIT van 3,6 miljoen euro naar 5,1 miljoen euro.

 

“De groei in de eerste helft van 2016 is boven onze verwachtingen”, zegt CEO Cornelius Patt. “We zijn er vooral blij mee dat onze operating business zowel onze groei financiert als onze positieve cash flow genereert.”

 

Zooplus blijft daarnaast ook werk maken van de uitbreiding van zijn infrastructuur. Zo staat er voor het vierde kwartaal van 2016 een nieuw distributiecentrum gepland in Antwerpen, dat in samenwerking met de Katoen natie wordt uitgebaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.