Macintosh neemt Britse Jones Bootmaker over.

Retailholding Macintosh heeft de Britse schoenenketen Jones Bootmaker gekocht. In het Verenigd Koninkrijk speelt Macintosh Retail Group al een sterke wedstrijd met zijn Brantano-winkels. Met de overname van concurrentcollega Jones Bootmaker krijgt Macintosh nog steviger voet op de Britse schoenenmarkt.


Jones Bootmaker richt zich, met zijn 93 winkels in de regio’s rond Londen en het Zuid-Oosten van Engeland, vooral op het hogere marktsegment. Macintosh Retail Group ziet de keten daarom als perfecte aanvulling op Brantano, die zich eerder in het middensegment positioneert.


De overnameprijs is niet bekendgemaakt. Wel is geweten dat Jones Bootmaker een jaarlijkse omzet van circa 110 miljoen euro presteert. Per jaar verkoopt de schoenenretailer zowat twee miljoen paar schoenen. De keten heeft daarvoor meer dan 1600 personeelsleden in dienst.


Jones Bootmaker is een oude bekende in het Britse schoenenlandschap. Het bedrijf zag het daglicht in 1857 en werd zo recent als verleden jaar door een toonaangevend Brits consumentenmagazine nog verkozen tot beste schoenenretailer van Groot-Brittannië.


Macintosh marktpositie neemt dan ook een hoge vlucht dankzij de overname. Nadat de acquisitie is afgerond, zal Macintosh Retail Groep de derde grootste schoenenverkoper in het Verenigd Koninkrijk worden en een marktaandeel van 4% in handen hebben.

Retailholding Macintosh heeft de Britse schoenenketen Jones Bootmaker gekocht. In het Verenigd Koninkrijk speelt Macintosh Retail Group al een sterke wedstrijd met zijn Brantano-winkels. Met de overname van concurrentcollega Jones Bootmaker krijgt Macintosh nog steviger voet op de Britse schoenenmarkt.


Jones Bootmaker richt zich, met zijn 93 winkels in de regio’s rond Londen en het Zuid-Oosten van Engeland, vooral op het hogere marktsegment. Macintosh Retail Group ziet de keten daarom als perfecte aanvulling op Brantano, die zich eerder in het middensegment positioneert.


De overnameprijs is niet bekendgemaakt. Wel is geweten dat Jones Bootmaker een jaarlijkse omzet van circa 110 miljoen euro presteert. Per jaar verkoopt de schoenenretailer zowat twee miljoen paar schoenen. De keten heeft daarvoor meer dan 1600 personeelsleden in dienst.


Jones Bootmaker is een oude bekende in het Britse schoenenlandschap. Het bedrijf zag het daglicht in 1857 en werd zo recent als verleden jaar door een toonaangevend Brits consumentenmagazine nog verkozen tot beste schoenenretailer van Groot-Brittannië.


Macintosh marktpositie neemt dan ook een hoge vlucht dankzij de overname. Nadat de acquisitie is afgerond, zal Macintosh Retail Groep de derde grootste schoenenverkoper in het Verenigd Koninkrijk worden en een marktaandeel van 4% in handen hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top