Macintosh opent kleinere Scapino-winkels

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

C&A trekt zich terug uit Rusland

18/07/2017

Textielketen C&A trekt zich volledig terug uit Rusland. Voor de winkels in Rusland werkt C&A samen met de Russian Trade Group, maar die samenwerking is nu stopgezet. Ook Mexx heeft besloten om alle winkels in het land te sluiten.

Zalando komt met Prime-achtige service

18/07/2017

In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.

Back to top