Macintosh opent kleinere Scapino-winkels | RetailDetail

Macintosh opent kleinere Scapino-winkels

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.