Macintosh opent kleinere Scapino-winkels

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top