Macintosh opent kleinere Scapino-winkels

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Retailconcern Macintosh heeft een nieuwe formule ontwikkeld voor schoenenketen Scapino. Die moet de winkelketen geschikt maken voor kleinere dorpen en wijken. Een verzorgingsgebied van zo'n vijftienduizend inwoners is al genoeg voor een kleinere Scapino-winkel.

 

De kleinere Scapino-vestigingen krijgen een winkeloppervlak van zo'n 350 vierkante meter. De eerste opent op 20 april in Nieuwleusen, gevolgd door openingen in Hoek van Holland, Rijen en Ulft. "Als deze nieuwe formule een succes wordt, willen we in Nederland minimaal naar vijftig van deze winkels en zouden we op termijn ook in Belgie deze kleinere winkels openen", zegt algemeen directeur Rob Oremans van Scapino tegen Het Financieele Dagblad.

 

Scapino is de grootste verkoper van schoenen in Nederland met tweehonderd winkels van gemiddeld 800m² groot, die meestal in stadscentra gevestigd zijn. "Met deze nieuwe winkels geeft Macintosh verdere invulling aan haar strategie om de vraag in de schoenenmarkt af te dekken met meerdere, verschillend gepositioneerde winkelformules", meldt Macintosh in het persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top