Macintosh Retail Group wil eigen aandelen inkopen

Macintosh Retail GroupMacintosh Retail Group is van plan voor een maximumbedrag van 4.650.000 euro aan eigen aandelen in te kopen ter dekking van uitstaande personeelsopties. Dat heeft de Raad van Bestuur van de distributeur van non-food consumentenproducten vrijdag na de sluiting van de beurzen laten weten.

Logisch moment

Het inkoopprogramma start vandaag, 5 september, en moet ten laatste op 30 september afgerond zijn. Het hele inkoopprogramma is uitbesteed aan ABN Amro Bank. Omdat het aandeel van de retailer traditiegetrouw lage transactievolumes kent, legt de groep zichzelf een dagplafond op, kwestie van al te grote koersschommelingen te voorkomen. Zo zal Macintosh maximaal de helft van het gemiddelde dagvolume van de verhandelde aandelen in de 20 handelsdagen voorafgaand aan de dag van aankoop inkopen.

 

Dat de groep ervoor kiest om nu aandelen in te kopen, is logisch: de koers van het aandeel schommelt nu rond de 13,70 euro, terwijl die in het voorjaar nog tegen de 20 euro aanleunde.

Living, fashion en automotive

Macintosh Retail Group heeft zo’n 1.150 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, met een totale winkeloppervlakte van circa 730.000 m². De sector “Living” bestaat uit ruim 140 woondecoratiewinkels in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. “Fashion” telt bijna 850 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Jones Bootmaker, Manfield, PRO, Scapino, Shick en Steve Madden in Nederland, België en Groot-Brittannië. Ook Nea International, producent van medische en sportbraces, zit onder de Fashion-paraplu.

 

In de sector “Automotive” is de groep dan weer actief met Halfords, specialist in fietsen en auto- en fietsaccessoires. Die keten telt 150 vestigingen in Nederland en België, maar staat nu in de etalage omdat Macintosh zich weer meer wil gaan toespitsen op de modesector. De hoofdzetel van de retailgroep bevindt zich in Maastricht.
 

Macintosh Retail GroupMacintosh Retail Group is van plan voor een maximumbedrag van 4.650.000 euro aan eigen aandelen in te kopen ter dekking van uitstaande personeelsopties. Dat heeft de Raad van Bestuur van de distributeur van non-food consumentenproducten vrijdag na de sluiting van de beurzen laten weten.

Logisch moment

Het inkoopprogramma start vandaag, 5 september, en moet ten laatste op 30 september afgerond zijn. Het hele inkoopprogramma is uitbesteed aan ABN Amro Bank. Omdat het aandeel van de retailer traditiegetrouw lage transactievolumes kent, legt de groep zichzelf een dagplafond op, kwestie van al te grote koersschommelingen te voorkomen. Zo zal Macintosh maximaal de helft van het gemiddelde dagvolume van de verhandelde aandelen in de 20 handelsdagen voorafgaand aan de dag van aankoop inkopen.

 

Dat de groep ervoor kiest om nu aandelen in te kopen, is logisch: de koers van het aandeel schommelt nu rond de 13,70 euro, terwijl die in het voorjaar nog tegen de 20 euro aanleunde.

Living, fashion en automotive

Macintosh Retail Group heeft zo’n 1.150 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, met een totale winkeloppervlakte van circa 730.000 m². De sector “Living” bestaat uit ruim 140 woondecoratiewinkels in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. “Fashion” telt bijna 850 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Jones Bootmaker, Manfield, PRO, Scapino, Shick en Steve Madden in Nederland, België en Groot-Brittannië. Ook Nea International, producent van medische en sportbraces, zit onder de Fashion-paraplu.

 

In de sector “Automotive” is de groep dan weer actief met Halfords, specialist in fietsen en auto- en fietsaccessoires. Die keten telt 150 vestigingen in Nederland en België, maar staat nu in de etalage omdat Macintosh zich weer meer wil gaan toespitsen op de modesector. De hoofdzetel van de retailgroep bevindt zich in Maastricht.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Back to top