Macintosh Retail Group wil eigen aandelen inkopen

Macintosh Retail GroupMacintosh Retail Group is van plan voor een maximumbedrag van 4.650.000 euro aan eigen aandelen in te kopen ter dekking van uitstaande personeelsopties. Dat heeft de Raad van Bestuur van de distributeur van non-food consumentenproducten vrijdag na de sluiting van de beurzen laten weten.

Logisch moment

Het inkoopprogramma start vandaag, 5 september, en moet ten laatste op 30 september afgerond zijn. Het hele inkoopprogramma is uitbesteed aan ABN Amro Bank. Omdat het aandeel van de retailer traditiegetrouw lage transactievolumes kent, legt de groep zichzelf een dagplafond op, kwestie van al te grote koersschommelingen te voorkomen. Zo zal Macintosh maximaal de helft van het gemiddelde dagvolume van de verhandelde aandelen in de 20 handelsdagen voorafgaand aan de dag van aankoop inkopen.

 

Dat de groep ervoor kiest om nu aandelen in te kopen, is logisch: de koers van het aandeel schommelt nu rond de 13,70 euro, terwijl die in het voorjaar nog tegen de 20 euro aanleunde.

Living, fashion en automotive

Macintosh Retail Group heeft zo’n 1.150 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, met een totale winkeloppervlakte van circa 730.000 m². De sector “Living” bestaat uit ruim 140 woondecoratiewinkels in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. “Fashion” telt bijna 850 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Jones Bootmaker, Manfield, PRO, Scapino, Shick en Steve Madden in Nederland, België en Groot-Brittannië. Ook Nea International, producent van medische en sportbraces, zit onder de Fashion-paraplu.

 

In de sector “Automotive” is de groep dan weer actief met Halfords, specialist in fietsen en auto- en fietsaccessoires. Die keten telt 150 vestigingen in Nederland en België, maar staat nu in de etalage omdat Macintosh zich weer meer wil gaan toespitsen op de modesector. De hoofdzetel van de retailgroep bevindt zich in Maastricht.
 

Macintosh Retail GroupMacintosh Retail Group is van plan voor een maximumbedrag van 4.650.000 euro aan eigen aandelen in te kopen ter dekking van uitstaande personeelsopties. Dat heeft de Raad van Bestuur van de distributeur van non-food consumentenproducten vrijdag na de sluiting van de beurzen laten weten.

Logisch moment

Het inkoopprogramma start vandaag, 5 september, en moet ten laatste op 30 september afgerond zijn. Het hele inkoopprogramma is uitbesteed aan ABN Amro Bank. Omdat het aandeel van de retailer traditiegetrouw lage transactievolumes kent, legt de groep zichzelf een dagplafond op, kwestie van al te grote koersschommelingen te voorkomen. Zo zal Macintosh maximaal de helft van het gemiddelde dagvolume van de verhandelde aandelen in de 20 handelsdagen voorafgaand aan de dag van aankoop inkopen.

 

Dat de groep ervoor kiest om nu aandelen in te kopen, is logisch: de koers van het aandeel schommelt nu rond de 13,70 euro, terwijl die in het voorjaar nog tegen de 20 euro aanleunde.

Living, fashion en automotive

Macintosh Retail Group heeft zo’n 1.150 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, met een totale winkeloppervlakte van circa 730.000 m². De sector “Living” bestaat uit ruim 140 woondecoratiewinkels in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. “Fashion” telt bijna 850 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Jones Bootmaker, Manfield, PRO, Scapino, Shick en Steve Madden in Nederland, België en Groot-Brittannië. Ook Nea International, producent van medische en sportbraces, zit onder de Fashion-paraplu.

 

In de sector “Automotive” is de groep dan weer actief met Halfords, specialist in fietsen en auto- en fietsaccessoires. Die keten telt 150 vestigingen in Nederland en België, maar staat nu in de etalage omdat Macintosh zich weer meer wil gaan toespitsen op de modesector. De hoofdzetel van de retailgroep bevindt zich in Maastricht.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top