Macintosh Retail Group wil eigen aandelen inkopen

Macintosh Retail GroupMacintosh Retail Group is van plan voor een maximumbedrag van 4.650.000 euro aan eigen aandelen in te kopen ter dekking van uitstaande personeelsopties. Dat heeft de Raad van Bestuur van de distributeur van non-food consumentenproducten vrijdag na de sluiting van de beurzen laten weten.

Logisch moment

Het inkoopprogramma start vandaag, 5 september, en moet ten laatste op 30 september afgerond zijn. Het hele inkoopprogramma is uitbesteed aan ABN Amro Bank. Omdat het aandeel van de retailer traditiegetrouw lage transactievolumes kent, legt de groep zichzelf een dagplafond op, kwestie van al te grote koersschommelingen te voorkomen. Zo zal Macintosh maximaal de helft van het gemiddelde dagvolume van de verhandelde aandelen in de 20 handelsdagen voorafgaand aan de dag van aankoop inkopen.

 

Dat de groep ervoor kiest om nu aandelen in te kopen, is logisch: de koers van het aandeel schommelt nu rond de 13,70 euro, terwijl die in het voorjaar nog tegen de 20 euro aanleunde.

Living, fashion en automotive

Macintosh Retail Group heeft zo’n 1.150 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, met een totale winkeloppervlakte van circa 730.000 m². De sector “Living” bestaat uit ruim 140 woondecoratiewinkels in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. “Fashion” telt bijna 850 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Jones Bootmaker, Manfield, PRO, Scapino, Shick en Steve Madden in Nederland, België en Groot-Brittannië. Ook Nea International, producent van medische en sportbraces, zit onder de Fashion-paraplu.

 

In de sector “Automotive” is de groep dan weer actief met Halfords, specialist in fietsen en auto- en fietsaccessoires. Die keten telt 150 vestigingen in Nederland en België, maar staat nu in de etalage omdat Macintosh zich weer meer wil gaan toespitsen op de modesector. De hoofdzetel van de retailgroep bevindt zich in Maastricht.
 

Macintosh Retail GroupMacintosh Retail Group is van plan voor een maximumbedrag van 4.650.000 euro aan eigen aandelen in te kopen ter dekking van uitstaande personeelsopties. Dat heeft de Raad van Bestuur van de distributeur van non-food consumentenproducten vrijdag na de sluiting van de beurzen laten weten.

Logisch moment

Het inkoopprogramma start vandaag, 5 september, en moet ten laatste op 30 september afgerond zijn. Het hele inkoopprogramma is uitbesteed aan ABN Amro Bank. Omdat het aandeel van de retailer traditiegetrouw lage transactievolumes kent, legt de groep zichzelf een dagplafond op, kwestie van al te grote koersschommelingen te voorkomen. Zo zal Macintosh maximaal de helft van het gemiddelde dagvolume van de verhandelde aandelen in de 20 handelsdagen voorafgaand aan de dag van aankoop inkopen.

 

Dat de groep ervoor kiest om nu aandelen in te kopen, is logisch: de koers van het aandeel schommelt nu rond de 13,70 euro, terwijl die in het voorjaar nog tegen de 20 euro aanleunde.

Living, fashion en automotive

Macintosh Retail Group heeft zo’n 1.150 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, met een totale winkeloppervlakte van circa 730.000 m². De sector “Living” bestaat uit ruim 140 woondecoratiewinkels in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. “Fashion” telt bijna 850 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Jones Bootmaker, Manfield, PRO, Scapino, Shick en Steve Madden in Nederland, België en Groot-Brittannië. Ook Nea International, producent van medische en sportbraces, zit onder de Fashion-paraplu.

 

In de sector “Automotive” is de groep dan weer actief met Halfords, specialist in fietsen en auto- en fietsaccessoires. Die keten telt 150 vestigingen in Nederland en België, maar staat nu in de etalage omdat Macintosh zich weer meer wil gaan toespitsen op de modesector. De hoofdzetel van de retailgroep bevindt zich in Maastricht.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top