Macintosh stoot Halfords af | RetailDetail

Macintosh stoot Halfords af

Macintosh Retail Group zoekt een overnemer voor fiets- en autoaccessoireketen Halfords. Dat past in de nieuwe strategie van de groep om zich te focussen op de sectoren 'living' en 'fashion'. Macintosh plant nog dit jaar Halfords af te stoten.

 

Focussen op kernsectoren

Deze beslissing komt niet als een verrassing, aangezien het andere grote bedrijf dat niet tot die kernsectoren behoorde, BelCompany, eerder dit jaar al werd verkocht aan Vodaphone Libertel. Frank De Moor, CEO van Macintosh Retail Group, verwijst naar de te kleine omvang van Halfords en vindt dat het dan beter is "de verkoopopbrengst te gebruiken om de activiteiten in de sectoren Fashion en Living uit te breiden." In die twee domeinen ziet de raad van bestuur immers meer mogelijkheden tot rendabele omzetgroei. Met zijn 143 Nederlandse en zeven Belgische vestigingen haalde Halfords vorig jaar een omzet van 105 miljoen euro.

 

Eerder al nam Macintosh de schoenenketens Scapino en Brantano over en telt nu 850 schoenwinkels in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast telt de groep ook 144 woondecoratiewinkels: 112 Kwantums in de Benelux en 32 GP Décors in Frankrijk. Macintosh resulteerde in 2010 een omzet van 1,3 miljard euro en stelde net geen 12000 mensen te werk.

 

Macintosh Retail Group zoekt een overnemer voor fiets- en autoaccessoireketen Halfords. Dat past in de nieuwe strategie van de groep om zich te focussen op de sectoren 'living' en 'fashion'. Macintosh plant nog dit jaar Halfords af te stoten.

 

Focussen op kernsectoren

Deze beslissing komt niet als een verrassing, aangezien het andere grote bedrijf dat niet tot die kernsectoren behoorde, BelCompany, eerder dit jaar al werd verkocht aan Vodaphone Libertel. Frank De Moor, CEO van Macintosh Retail Group, verwijst naar de te kleine omvang van Halfords en vindt dat het dan beter is "de verkoopopbrengst te gebruiken om de activiteiten in de sectoren Fashion en Living uit te breiden." In die twee domeinen ziet de raad van bestuur immers meer mogelijkheden tot rendabele omzetgroei. Met zijn 143 Nederlandse en zeven Belgische vestigingen haalde Halfords vorig jaar een omzet van 105 miljoen euro.

 

Eerder al nam Macintosh de schoenenketens Scapino en Brantano over en telt nu 850 schoenwinkels in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast telt de groep ook 144 woondecoratiewinkels: 112 Kwantums in de Benelux en 32 GP Décors in Frankrijk. Macintosh resulteerde in 2010 een omzet van 1,3 miljard euro en stelde net geen 12000 mensen te werk.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

23/05/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten. 

Bol.com gaat fietsen rijklaar aanbieden in fysieke fietsenwinkels

07/03/2018

Nederlandse klanten die bij bol.com een fiets van het merk Union bestellen, kunnen die voortaan rijklaar ophalen bij een fietsenwinkel in de buurt. De fietsenmaker monteert dan de fiets, zodat die meteen te gebruiken is door de klant.

Alibaba gaat auto’s verkopen uit een automaat

19/12/2017

Een auto aanschaffen moet even simpel worden als een blikje frisdrank kopen, vindt Alibaba-baas Jack Ma. De Chinese retailer heeft concrete plannen om auto’s te verkopen uit gigantische automaten.

Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.