Magere resultaten voor optiekketens HAL | RetailDetail

Magere resultaten voor optiekketens HAL

De optiekketens van de Nederlandse investeerder HAL hebben een matig kwartaal achter de rug. De omzet steeg weliswaar met 6,6 procent naar 557 miljoen euro, maar die toename was vooral te danken aan de opening van nieuwe winkels.

 

HAL is het beleggingsvehikel van de familie Van der Vorm, die goed is voor een kapitaal van ongeveer 3,5 miljard euro. Bekendste bedrijven zijn Pearle en GrandVision, maar HAL is intussen eigenaar van duizenden optiekwinkels op verschillende continenten.

 

De vergelijkbare winkelomzet, exclusief nieuw geopende winkels, daalde met een half procent, wat het concern wijt aan een ineffectieve marketingcampagne die niet tijdig werd opgemerkt. Daardoor daalde ook het bedrijfsresultaat van de optiekwinkels tot 51 miljoen euro, van 58 miljoen euro een jaar eerder.

De optiekketens van de Nederlandse investeerder HAL hebben een matig kwartaal achter de rug. De omzet steeg weliswaar met 6,6 procent naar 557 miljoen euro, maar die toename was vooral te danken aan de opening van nieuwe winkels.

 

HAL is het beleggingsvehikel van de familie Van der Vorm, die goed is voor een kapitaal van ongeveer 3,5 miljard euro. Bekendste bedrijven zijn Pearle en GrandVision, maar HAL is intussen eigenaar van duizenden optiekwinkels op verschillende continenten.

 

De vergelijkbare winkelomzet, exclusief nieuw geopende winkels, daalde met een half procent, wat het concern wijt aan een ineffectieve marketingcampagne die niet tijdig werd opgemerkt. Daardoor daalde ook het bedrijfsresultaat van de optiekwinkels tot 51 miljoen euro, van 58 miljoen euro een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.