Mango zet in op e-commerce.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Nederlandse e-commerce heeft tekort aan personeel

17/07/2017

De Nederlandse e-commercebedrijven kunnen op vlak van personeel nog moeilijk de groei van de sector volgen. Meer dan de helft van de bedrijven heeft openstaande vacatures die het moeilijk ingevuld krijgt.

Kopen.nl heeft een nieuwe eigenaar gevonden

13/07/2017

De domeinnaam Kopen.nl, die in handen was van de curatoren van Macintosh, heeft met YoungMinded een nieuwe eigenaar gevonden. Dat is ook het bedrijf achter vergelijkingssite GSMacties.nl.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Back to top