Marks & Spencer wil terug naar Nederland

De Britse keten van warenhuizen Marks & Spencer werkt aan een comeback in Nederland. Volgens het dagblad The Independent kijkt het bedrijf naar vastgoedmogelijkheden in verschillende steden, waaronder Rotterdam en Den Haag. De expansie is direct gerelateerd aan de eerder aangekondigde plannen om terug te keren naar Frankrijk.

 

Tot tien jaar geleden beschikte Marks & Spencer over winkels in Amsterdam en Den Haag, die een combinatie van levensmiddelen en mode verkochten. Hun sluiting, die vooral van doen had met de situatie van de keten op de thuismarkt in het Verenigd Koninkrijk, werd door veel vaste klanten betreurd. In Parijs is intussen een vestigingspunt aan de Champs Elysees vastgelegd, die eind dit jaar open moet gaan. In totaal wil het bedrijf drie tot vijf winkels openen in Parijs, in combinatie met franchise-vestigingen van Simply Food en een grote online shop voor heel Frankrijk.

 

Hoe de plannen voor Nederland eruit zien is nog onduidelijk. Sinds vorig jaar zwaait ex-Heineken-manager Marc Bolland met de scepter bij Marks & Spencer. De Nederlandse executive vertrok in 2006 naar het Verenigd Koninkrijk om leiding te gaan geven aan de supermarktketen Morrisons. 

De Britse keten van warenhuizen Marks & Spencer werkt aan een comeback in Nederland. Volgens het dagblad The Independent kijkt het bedrijf naar vastgoedmogelijkheden in verschillende steden, waaronder Rotterdam en Den Haag. De expansie is direct gerelateerd aan de eerder aangekondigde plannen om terug te keren naar Frankrijk.

 

Tot tien jaar geleden beschikte Marks & Spencer over winkels in Amsterdam en Den Haag, die een combinatie van levensmiddelen en mode verkochten. Hun sluiting, die vooral van doen had met de situatie van de keten op de thuismarkt in het Verenigd Koninkrijk, werd door veel vaste klanten betreurd. In Parijs is intussen een vestigingspunt aan de Champs Elysees vastgelegd, die eind dit jaar open moet gaan. In totaal wil het bedrijf drie tot vijf winkels openen in Parijs, in combinatie met franchise-vestigingen van Simply Food en een grote online shop voor heel Frankrijk.

 

Hoe de plannen voor Nederland eruit zien is nog onduidelijk. Sinds vorig jaar zwaait ex-Heineken-manager Marc Bolland met de scepter bij Marks & Spencer. De Nederlandse executive vertrok in 2006 naar het Verenigd Koninkrijk om leiding te gaan geven aan de supermarktketen Morrisons. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top