Marks & Spencer wil terug naar Nederland | RetailDetail

Marks & Spencer wil terug naar Nederland

De Britse keten van warenhuizen Marks & Spencer werkt aan een comeback in Nederland. Volgens het dagblad The Independent kijkt het bedrijf naar vastgoedmogelijkheden in verschillende steden, waaronder Rotterdam en Den Haag. De expansie is direct gerelateerd aan de eerder aangekondigde plannen om terug te keren naar Frankrijk.

 

Tot tien jaar geleden beschikte Marks & Spencer over winkels in Amsterdam en Den Haag, die een combinatie van levensmiddelen en mode verkochten. Hun sluiting, die vooral van doen had met de situatie van de keten op de thuismarkt in het Verenigd Koninkrijk, werd door veel vaste klanten betreurd. In Parijs is intussen een vestigingspunt aan de Champs Elysees vastgelegd, die eind dit jaar open moet gaan. In totaal wil het bedrijf drie tot vijf winkels openen in Parijs, in combinatie met franchise-vestigingen van Simply Food en een grote online shop voor heel Frankrijk.

 

Hoe de plannen voor Nederland eruit zien is nog onduidelijk. Sinds vorig jaar zwaait ex-Heineken-manager Marc Bolland met de scepter bij Marks & Spencer. De Nederlandse executive vertrok in 2006 naar het Verenigd Koninkrijk om leiding te gaan geven aan de supermarktketen Morrisons. 

De Britse keten van warenhuizen Marks & Spencer werkt aan een comeback in Nederland. Volgens het dagblad The Independent kijkt het bedrijf naar vastgoedmogelijkheden in verschillende steden, waaronder Rotterdam en Den Haag. De expansie is direct gerelateerd aan de eerder aangekondigde plannen om terug te keren naar Frankrijk.

 

Tot tien jaar geleden beschikte Marks & Spencer over winkels in Amsterdam en Den Haag, die een combinatie van levensmiddelen en mode verkochten. Hun sluiting, die vooral van doen had met de situatie van de keten op de thuismarkt in het Verenigd Koninkrijk, werd door veel vaste klanten betreurd. In Parijs is intussen een vestigingspunt aan de Champs Elysees vastgelegd, die eind dit jaar open moet gaan. In totaal wil het bedrijf drie tot vijf winkels openen in Parijs, in combinatie met franchise-vestigingen van Simply Food en een grote online shop voor heel Frankrijk.

 

Hoe de plannen voor Nederland eruit zien is nog onduidelijk. Sinds vorig jaar zwaait ex-Heineken-manager Marc Bolland met de scepter bij Marks & Spencer. De Nederlandse executive vertrok in 2006 naar het Verenigd Koninkrijk om leiding te gaan geven aan de supermarktketen Morrisons. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.