Marks & Spencer wil terug naar Nederland | RetailDetail

Marks & Spencer wil terug naar Nederland

De Britse keten van warenhuizen Marks & Spencer werkt aan een comeback in Nederland. Volgens het dagblad The Independent kijkt het bedrijf naar vastgoedmogelijkheden in verschillende steden, waaronder Rotterdam en Den Haag. De expansie is direct gerelateerd aan de eerder aangekondigde plannen om terug te keren naar Frankrijk.

 

Tot tien jaar geleden beschikte Marks & Spencer over winkels in Amsterdam en Den Haag, die een combinatie van levensmiddelen en mode verkochten. Hun sluiting, die vooral van doen had met de situatie van de keten op de thuismarkt in het Verenigd Koninkrijk, werd door veel vaste klanten betreurd. In Parijs is intussen een vestigingspunt aan de Champs Elysees vastgelegd, die eind dit jaar open moet gaan. In totaal wil het bedrijf drie tot vijf winkels openen in Parijs, in combinatie met franchise-vestigingen van Simply Food en een grote online shop voor heel Frankrijk.

 

Hoe de plannen voor Nederland eruit zien is nog onduidelijk. Sinds vorig jaar zwaait ex-Heineken-manager Marc Bolland met de scepter bij Marks & Spencer. De Nederlandse executive vertrok in 2006 naar het Verenigd Koninkrijk om leiding te gaan geven aan de supermarktketen Morrisons. 

De Britse keten van warenhuizen Marks & Spencer werkt aan een comeback in Nederland. Volgens het dagblad The Independent kijkt het bedrijf naar vastgoedmogelijkheden in verschillende steden, waaronder Rotterdam en Den Haag. De expansie is direct gerelateerd aan de eerder aangekondigde plannen om terug te keren naar Frankrijk.

 

Tot tien jaar geleden beschikte Marks & Spencer over winkels in Amsterdam en Den Haag, die een combinatie van levensmiddelen en mode verkochten. Hun sluiting, die vooral van doen had met de situatie van de keten op de thuismarkt in het Verenigd Koninkrijk, werd door veel vaste klanten betreurd. In Parijs is intussen een vestigingspunt aan de Champs Elysees vastgelegd, die eind dit jaar open moet gaan. In totaal wil het bedrijf drie tot vijf winkels openen in Parijs, in combinatie met franchise-vestigingen van Simply Food en een grote online shop voor heel Frankrijk.

 

Hoe de plannen voor Nederland eruit zien is nog onduidelijk. Sinds vorig jaar zwaait ex-Heineken-manager Marc Bolland met de scepter bij Marks & Spencer. De Nederlandse executive vertrok in 2006 naar het Verenigd Koninkrijk om leiding te gaan geven aan de supermarktketen Morrisons. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).