Marktaandeel Albert Heijn groeit nog steeds.

Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2010 opnieuw flink doorgestegen. De marktleider in Nederland is nu goed voor 33,5 procent van de supermarktomzet. Een jaar eerder lag dat cijfer nog op 32.8 procent, zo blijkt uit voorlopige cijfers van marktonderzoeker Nielsen.

 

Daarmee komt nu dus meer dan éénderde van de supermarktomzet in Nederland terecht in de kassa van één bedrijf. De totale omzet van de supermarkten van Albert Heijn in het vierde kwartaal kwam afgelopen jaar uit op 2,4 miljard euro, wat 3,5 procent minder is dan een jaar eerder. Toen telde het jaar echter een extra koopweek. Wanneer de cijfers hiervoor worden aangepast, komt AH uit om een toename van de omzet met 5,2 procent.

 

Bij dit cijfer zijn ook de drogisterijen van Etos en de slijterijen van Gall & Gall inbegrepen. De totale omzet van Ahold kwam uit op 7 miljard euro, wat 5,5 procent meer is dan een jaar eerder. Daarmee presteerde de onderneming in lijn met verwachtingen van analisten.

Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2010 opnieuw flink doorgestegen. De marktleider in Nederland is nu goed voor 33,5 procent van de supermarktomzet. Een jaar eerder lag dat cijfer nog op 32.8 procent, zo blijkt uit voorlopige cijfers van marktonderzoeker Nielsen.

 

Daarmee komt nu dus meer dan éénderde van de supermarktomzet in Nederland terecht in de kassa van één bedrijf. De totale omzet van de supermarkten van Albert Heijn in het vierde kwartaal kwam afgelopen jaar uit op 2,4 miljard euro, wat 3,5 procent minder is dan een jaar eerder. Toen telde het jaar echter een extra koopweek. Wanneer de cijfers hiervoor worden aangepast, komt AH uit om een toename van de omzet met 5,2 procent.

 

Bij dit cijfer zijn ook de drogisterijen van Etos en de slijterijen van Gall & Gall inbegrepen. De totale omzet van Ahold kwam uit op 7 miljard euro, wat 5,5 procent meer is dan een jaar eerder. Daarmee presteerde de onderneming in lijn met verwachtingen van analisten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hongarije mag rode ster van Heineken verbieden

20/06/2017

De Europese Commissie heeft laten verstaan dat het geen probleem heeft met het feit dat Hongarije bepaalde symbolen voor commercieel gebruik wil verbieden. Het gaat daarbij onder andere over de rode ster in het logo van Heineken.

Ahold Delhaize wordt interessante overnameprooi in Verenigde Staten

20/06/2017

Na de overname van de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods door Amazon verwachten analisten in de Verenigde Staten een nieuwe overnamegolf in de sector en daarbij wordt vooral Ahold Delhaize genoemd als mogelijke prooi.

Albert Heijn komt met aanbod voor zakelijke klanten

19/06/2017

Vanaf vandaag is er op AH.nl een beperkt aanbod te vinden van producten die speciaal gericht zijn op zakelijke klanten. Het gaat daarbij vooral over grote verpakkingen en producten de specifiek voor de zorg bedoeld zijn.

Amazon koopt supermarktketen Whole Foods Market

16/06/2017

Amazon heeft Ahold Delhaize en Walmart een flinke mokerslag toegediend: de e-tailer koopt supermarktketen Whole Foods Market en stapt zo vol in de fysieke foodretail. De koers van het AD-aandeel is sindsdien in vrije val (na een uur al -10%).

Inex sluit mooie deal in Zuid-Korea

15/06/2017

Inex, de Belgische zuivelproducent die bij het grote publiek vooral bekend is van de melkbrikjes in scholen, gaat voor groei in Azië. Tijdens de handelsmissie in Zuid-Korea ondertekende het bedrijf een deal om er jaarlijks 800 ton room te leveren.

EU verbiedt 'sojamelk' en 'tofoeboter'

15/06/2017

Mag een producent van plantaardige alternatieven zijn product ‘sojamelk’ of ‘tofoeboter’ noemen? Neen, zo bevestigt het Europees Hof van Justitie. De Europese Unie heeft immers strikte regels rond benamingen met melk, room, boter, kaas of yoghurt.

Back to top