Marqt verdubbelt het assortiment | RetailDetail

Marqt verdubbelt het assortiment

De duurzame supermarktketen Marqt breidt het assortiment fors uit. De keten heeft nu nog drieduizend verschillende producten in het assortiment. De komende twee jaar moet dat toenemen tot zesduizend.

 

Dat zegt oprichter en eigenaar Quirijn Bolle van de keten in een interview met de Levensmiddelenkrant. Volgens de directeur is de keten intussen voldoende winstgevend om het assortiment uit te breiden. De drie vestigingen zouden op een weekomzet van gemiddeld 128.000 euro per winkel zitten.

 

De uitbreiding is vooral in de diepte, wat betekent dat er meer varianten van producten komen. Het is niet de bedoeling veel nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen. De keten wil wel groeien in aantal vestigingen, waarbij vooral uitbreiding in Amsterdam concreet dit jaar moet plaatsvinden.

De duurzame supermarktketen Marqt breidt het assortiment fors uit. De keten heeft nu nog drieduizend verschillende producten in het assortiment. De komende twee jaar moet dat toenemen tot zesduizend.

 

Dat zegt oprichter en eigenaar Quirijn Bolle van de keten in een interview met de Levensmiddelenkrant. Volgens de directeur is de keten intussen voldoende winstgevend om het assortiment uit te breiden. De drie vestigingen zouden op een weekomzet van gemiddeld 128.000 euro per winkel zitten.

 

De uitbreiding is vooral in de diepte, wat betekent dat er meer varianten van producten komen. Het is niet de bedoeling veel nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen. De keten wil wel groeien in aantal vestigingen, waarbij vooral uitbreiding in Amsterdam concreet dit jaar moet plaatsvinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.