Marqt verdubbelt het assortiment

De duurzame supermarktketen Marqt breidt het assortiment fors uit. De keten heeft nu nog drieduizend verschillende producten in het assortiment. De komende twee jaar moet dat toenemen tot zesduizend.

 

Dat zegt oprichter en eigenaar Quirijn Bolle van de keten in een interview met de Levensmiddelenkrant. Volgens de directeur is de keten intussen voldoende winstgevend om het assortiment uit te breiden. De drie vestigingen zouden op een weekomzet van gemiddeld 128.000 euro per winkel zitten.

 

De uitbreiding is vooral in de diepte, wat betekent dat er meer varianten van producten komen. Het is niet de bedoeling veel nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen. De keten wil wel groeien in aantal vestigingen, waarbij vooral uitbreiding in Amsterdam concreet dit jaar moet plaatsvinden.

De duurzame supermarktketen Marqt breidt het assortiment fors uit. De keten heeft nu nog drieduizend verschillende producten in het assortiment. De komende twee jaar moet dat toenemen tot zesduizend.

 

Dat zegt oprichter en eigenaar Quirijn Bolle van de keten in een interview met de Levensmiddelenkrant. Volgens de directeur is de keten intussen voldoende winstgevend om het assortiment uit te breiden. De drie vestigingen zouden op een weekomzet van gemiddeld 128.000 euro per winkel zitten.

 

De uitbreiding is vooral in de diepte, wat betekent dat er meer varianten van producten komen. Het is niet de bedoeling veel nieuwe assortimentsgroepen toe te voegen. De keten wil wel groeien in aantal vestigingen, waarbij vooral uitbreiding in Amsterdam concreet dit jaar moet plaatsvinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Back to top