Media Markt in één klap grote online handelaar

Media-Saturn, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, wordt in één klap één van de grootste verkopers van elektronica online in Europa. De onderneming kondigde woensdag aan dat het online warenhuis Redcoon wordt overgenomen voor een onbekend bedrag. De overname moet nog wel worden goedgekeurd door de verschillende kartelautoriteiten.

Meer dan ooit ‘multichannel’

Met de overname van redcoon onderstreept Media-Saturn Groep, de grootste Europese retailer in consumentenelektronica, zijn grootse online-ambities. “Redcoon past perfect in ons portfolio”, aldus Horst Norberg, CEO van de raad van bestuur van Media-Saturn-Holding GmbH. “Dankzij de overname krijgen we toegang tot het segment van de ‘pure players’ in Duitsland en nog negen andere Europese landen (waaronder België, nvdr.). Redcoon is een gevestigde en betrouwbare retailer op het internet en vormt een mooie aanvulling op de online-activiteiten van onze retailketens Media Markt en Saturn.”

Onafhankelijke dochter

Redcoon blijft als ‘pure player’ enkel en alleen actief in het onlinesegment. Het bedrijf wordt een onafhankelijke dochter van de Media-Saturn Groep en zal worden geleid door Reiner Heckel, die het bedrijf in 2003 oprichtte in het Duitse Aschaffenburg.

 

“Voor de klanten en werknemers van redcoon verandert er dus niets met betrekking tot de positionering, de bedrijfs- en de prijzenstrategie van de onderneming”, verklaarde Rolf Hagemann, CFO en ondervoorzitter van de raad van bestuur van Media-Saturn en bevoegd voor fusies en overnames.

 

Redcoon, dat 485 medewerkers telt, biedt circa 24.000 verschillende producten te koop aan, van vrijetijdselektronica over computers, camera’s, telecom, huishoudapparaten maar evengoed boeken, DHZ- en tuinartikelen, sport en fitness tot muziekinstrumenten. Redcoon telt ruim drie miljoen klanten en realiseerde in het boekjaar 2009-2010 een omzet van 354 miljoen euro.

Media-Saturn, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, wordt in één klap één van de grootste verkopers van elektronica online in Europa. De onderneming kondigde woensdag aan dat het online warenhuis Redcoon wordt overgenomen voor een onbekend bedrag. De overname moet nog wel worden goedgekeurd door de verschillende kartelautoriteiten.

Meer dan ooit ‘multichannel’

Met de overname van redcoon onderstreept Media-Saturn Groep, de grootste Europese retailer in consumentenelektronica, zijn grootse online-ambities. “Redcoon past perfect in ons portfolio”, aldus Horst Norberg, CEO van de raad van bestuur van Media-Saturn-Holding GmbH. “Dankzij de overname krijgen we toegang tot het segment van de ‘pure players’ in Duitsland en nog negen andere Europese landen (waaronder België, nvdr.). Redcoon is een gevestigde en betrouwbare retailer op het internet en vormt een mooie aanvulling op de online-activiteiten van onze retailketens Media Markt en Saturn.”

Onafhankelijke dochter

Redcoon blijft als ‘pure player’ enkel en alleen actief in het onlinesegment. Het bedrijf wordt een onafhankelijke dochter van de Media-Saturn Groep en zal worden geleid door Reiner Heckel, die het bedrijf in 2003 oprichtte in het Duitse Aschaffenburg.

 

“Voor de klanten en werknemers van redcoon verandert er dus niets met betrekking tot de positionering, de bedrijfs- en de prijzenstrategie van de onderneming”, verklaarde Rolf Hagemann, CFO en ondervoorzitter van de raad van bestuur van Media-Saturn en bevoegd voor fusies en overnames.

 

Redcoon, dat 485 medewerkers telt, biedt circa 24.000 verschillende producten te koop aan, van vrijetijdselektronica over computers, camera’s, telecom, huishoudapparaten maar evengoed boeken, DHZ- en tuinartikelen, sport en fitness tot muziekinstrumenten. Redcoon telt ruim drie miljoen klanten en realiseerde in het boekjaar 2009-2010 een omzet van 354 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Markt opent drive-in in Tilburg

17/05/2017

Media Markt heeft in Tilburg een drive-in geopend voor online bestellingen. Klanten die hun bestelling in de winkel willen afhalen, kunnen voortaan een afhaalpunt vinden aan de achterkant van de vestiging.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Back to top