Media Markt in één klap grote online handelaar

Media-Saturn, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, wordt in één klap één van de grootste verkopers van elektronica online in Europa. De onderneming kondigde woensdag aan dat het online warenhuis Redcoon wordt overgenomen voor een onbekend bedrag. De overname moet nog wel worden goedgekeurd door de verschillende kartelautoriteiten.

Meer dan ooit ‘multichannel’

Met de overname van redcoon onderstreept Media-Saturn Groep, de grootste Europese retailer in consumentenelektronica, zijn grootse online-ambities. “Redcoon past perfect in ons portfolio”, aldus Horst Norberg, CEO van de raad van bestuur van Media-Saturn-Holding GmbH. “Dankzij de overname krijgen we toegang tot het segment van de ‘pure players’ in Duitsland en nog negen andere Europese landen (waaronder België, nvdr.). Redcoon is een gevestigde en betrouwbare retailer op het internet en vormt een mooie aanvulling op de online-activiteiten van onze retailketens Media Markt en Saturn.”

Onafhankelijke dochter

Redcoon blijft als ‘pure player’ enkel en alleen actief in het onlinesegment. Het bedrijf wordt een onafhankelijke dochter van de Media-Saturn Groep en zal worden geleid door Reiner Heckel, die het bedrijf in 2003 oprichtte in het Duitse Aschaffenburg.

 

“Voor de klanten en werknemers van redcoon verandert er dus niets met betrekking tot de positionering, de bedrijfs- en de prijzenstrategie van de onderneming”, verklaarde Rolf Hagemann, CFO en ondervoorzitter van de raad van bestuur van Media-Saturn en bevoegd voor fusies en overnames.

 

Redcoon, dat 485 medewerkers telt, biedt circa 24.000 verschillende producten te koop aan, van vrijetijdselektronica over computers, camera’s, telecom, huishoudapparaten maar evengoed boeken, DHZ- en tuinartikelen, sport en fitness tot muziekinstrumenten. Redcoon telt ruim drie miljoen klanten en realiseerde in het boekjaar 2009-2010 een omzet van 354 miljoen euro.

Media-Saturn, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, wordt in één klap één van de grootste verkopers van elektronica online in Europa. De onderneming kondigde woensdag aan dat het online warenhuis Redcoon wordt overgenomen voor een onbekend bedrag. De overname moet nog wel worden goedgekeurd door de verschillende kartelautoriteiten.

Meer dan ooit ‘multichannel’

Met de overname van redcoon onderstreept Media-Saturn Groep, de grootste Europese retailer in consumentenelektronica, zijn grootse online-ambities. “Redcoon past perfect in ons portfolio”, aldus Horst Norberg, CEO van de raad van bestuur van Media-Saturn-Holding GmbH. “Dankzij de overname krijgen we toegang tot het segment van de ‘pure players’ in Duitsland en nog negen andere Europese landen (waaronder België, nvdr.). Redcoon is een gevestigde en betrouwbare retailer op het internet en vormt een mooie aanvulling op de online-activiteiten van onze retailketens Media Markt en Saturn.”

Onafhankelijke dochter

Redcoon blijft als ‘pure player’ enkel en alleen actief in het onlinesegment. Het bedrijf wordt een onafhankelijke dochter van de Media-Saturn Groep en zal worden geleid door Reiner Heckel, die het bedrijf in 2003 oprichtte in het Duitse Aschaffenburg.

 

“Voor de klanten en werknemers van redcoon verandert er dus niets met betrekking tot de positionering, de bedrijfs- en de prijzenstrategie van de onderneming”, verklaarde Rolf Hagemann, CFO en ondervoorzitter van de raad van bestuur van Media-Saturn en bevoegd voor fusies en overnames.

 

Redcoon, dat 485 medewerkers telt, biedt circa 24.000 verschillende producten te koop aan, van vrijetijdselektronica over computers, camera’s, telecom, huishoudapparaten maar evengoed boeken, DHZ- en tuinartikelen, sport en fitness tot muziekinstrumenten. Redcoon telt ruim drie miljoen klanten en realiseerde in het boekjaar 2009-2010 een omzet van 354 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Back to top