Megakraak in Bijenkorf Rotterdam. | RetailDetail

Megakraak in Bijenkorf Rotterdam.

Inbrekers hebben voor minimaal een half miljoen euro aan juwelen en horloges buitgemaakt bij een inbraak in de Bijenkorf in Rotterdam. Het is mogelijk dat de buit nog veel hoger oploopt.

 

In de nacht van zondag op maandag zijn minimaal twee criminelen via bouwstellages achter het gebouw omhoog geklommen om op de derde verdieping een ruit in te slaan en naar binnen te gaan. Daarop liepen ze terug naar de benedenverdieping waar zich de afdeling met exclusieve juwelen en horloges zich bevindt. Daarbij sloegen ze de vitrines in en gingen er met hun buit vandoor.

 

De Bijenkorf zelf wil niets kwijt over de roof. 'Ook wij zien het als een incident en we laten de afhandeling volledig over aan de politie. Over onze beveiliging en mogelijke maatregelen doen wij vooralsnog geen uitspraken', zo laat woordvoerster van het warenhuis Astrid Heijnen weten tegenover het dagblad Metro.

Inbrekers hebben voor minimaal een half miljoen euro aan juwelen en horloges buitgemaakt bij een inbraak in de Bijenkorf in Rotterdam. Het is mogelijk dat de buit nog veel hoger oploopt.

 

In de nacht van zondag op maandag zijn minimaal twee criminelen via bouwstellages achter het gebouw omhoog geklommen om op de derde verdieping een ruit in te slaan en naar binnen te gaan. Daarop liepen ze terug naar de benedenverdieping waar zich de afdeling met exclusieve juwelen en horloges zich bevindt. Daarbij sloegen ze de vitrines in en gingen er met hun buit vandoor.

 

De Bijenkorf zelf wil niets kwijt over de roof. 'Ook wij zien het als een incident en we laten de afhandeling volledig over aan de politie. Over onze beveiliging en mogelijke maatregelen doen wij vooralsnog geen uitspraken', zo laat woordvoerster van het warenhuis Astrid Heijnen weten tegenover het dagblad Metro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.