Men at Work juicht over affiliate marketing.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top