Men at Work juicht over affiliate marketing. | RetailDetail

Men at Work juicht over affiliate marketing.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.