Men at Work juicht over affiliate marketing.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top