Men at Work juicht over affiliate marketing. | RetailDetail

Men at Work juicht over affiliate marketing.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.

 

Retailtech schrijft hierover op zde  website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. "Het contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct terug te zien in de toegenomen omzet", aldus de formule.


De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.