Merken klagen over wildgroei nepkleding

De kwaliteit en kwantiteit aan nepkleding groeit in hoog tempo. Merken als Tommy Hilfiger en McGregor luiden de noodklok over de groeiende stroom nepkleding, die ook nog eens steeds moeilijker van het origineel te onderscheiden is.

 

Vooral discountzaken en groothandels kopen volgens de bedrijven regelmatig partijen op uit dubieuze bron, die vervolgens nep blijkt te zijn. 'We hebben onlangs een grote partij  'Tommy' uit de schappen van een groothandel laten halen', vertelt woordvoerster Iris Poldervaart van Hilfiger in Sp!ts.

 

Een andere belangrijke bron van nepkleding zijn webwinkels. Modebedrijven besteden steeds meer aandacht aan het opsporen van nepkleding. 

De kwaliteit en kwantiteit aan nepkleding groeit in hoog tempo. Merken als Tommy Hilfiger en McGregor luiden de noodklok over de groeiende stroom nepkleding, die ook nog eens steeds moeilijker van het origineel te onderscheiden is.

 

Vooral discountzaken en groothandels kopen volgens de bedrijven regelmatig partijen op uit dubieuze bron, die vervolgens nep blijkt te zijn. 'We hebben onlangs een grote partij  'Tommy' uit de schappen van een groothandel laten halen', vertelt woordvoerster Iris Poldervaart van Hilfiger in Sp!ts.

 

Een andere belangrijke bron van nepkleding zijn webwinkels. Modebedrijven besteden steeds meer aandacht aan het opsporen van nepkleding. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top