Merken klagen over wildgroei nepkleding

De kwaliteit en kwantiteit aan nepkleding groeit in hoog tempo. Merken als Tommy Hilfiger en McGregor luiden de noodklok over de groeiende stroom nepkleding, die ook nog eens steeds moeilijker van het origineel te onderscheiden is.

 

Vooral discountzaken en groothandels kopen volgens de bedrijven regelmatig partijen op uit dubieuze bron, die vervolgens nep blijkt te zijn. 'We hebben onlangs een grote partij  'Tommy' uit de schappen van een groothandel laten halen', vertelt woordvoerster Iris Poldervaart van Hilfiger in Sp!ts.

 

Een andere belangrijke bron van nepkleding zijn webwinkels. Modebedrijven besteden steeds meer aandacht aan het opsporen van nepkleding. 

De kwaliteit en kwantiteit aan nepkleding groeit in hoog tempo. Merken als Tommy Hilfiger en McGregor luiden de noodklok over de groeiende stroom nepkleding, die ook nog eens steeds moeilijker van het origineel te onderscheiden is.

 

Vooral discountzaken en groothandels kopen volgens de bedrijven regelmatig partijen op uit dubieuze bron, die vervolgens nep blijkt te zijn. 'We hebben onlangs een grote partij  'Tommy' uit de schappen van een groothandel laten halen', vertelt woordvoerster Iris Poldervaart van Hilfiger in Sp!ts.

 

Een andere belangrijke bron van nepkleding zijn webwinkels. Modebedrijven besteden steeds meer aandacht aan het opsporen van nepkleding. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mogelijk fraude bij faillissement Charles Vögele

27/06/2017

De curatoren die het faillissement van de Nederlandse tak van modeketen Charles Vögele afhandelen, zeggen mogelijk op een vorm van faillissementsfraude te zijn gestoten. Geld van heel wat Nederlandse filialen werd immers overgeheveld naar een Zwitserse holding.

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Back to top