16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman | RetailDetail

16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

16% meer omzet voor Orchestra-Prémaman

De Franse groep voor baby- en kinderspullen Orchestra-Prémaman heeft zijn omzet vorig jaar met 16,3% zien stijgen. In ons land is de herstructurering intussen definitief afgerond, en dat heeft de groep alvast geen windeieren gelegd.

562,5 miljoen euro omzet…

Orchestra-Prémaman realiseerde in zijn gebroken boekjaar (dat liep tot 29 februari) een geconsolideerde omzet van 562,5 miljoen euro. Dat is een stijging met 16,3% tegenover het jaar voordien, ondanks een moeilijk vierde kwartaal (als gevolg van het te warme weer en de aanslagen in Parijs).

 

De groei is vooral toe te schrijven aan een strategie van expansie (23 winkels erbij, goed voor 47.000 m² extra verkoopoppervlakte) en de toenemende bijdrage van grootformaatwinkels (800 m²) die het volledige gamma ‑ van geboortelijsten tot kinderkleding ‑ aanbieden. De Franse retailer telt intussen al 93 van dergelijke megastores (op een totaal van 553 winkels).

 

…waarvan 72,1 miljoen in ons land

Met 63,9% van de groepsomzet blijft Frankrijk veruit de belangrijkste markt. Orchestra-Prémaman zag er zijn omzet met 8,8% toenemen tot 359,3 miljoen euro.

 

Buiten Frankrijk klokte de omzet af op 203,2 miljoen euro (+32,4%) “waarvan 72,1 miljoen euro in België en Luxemburg, waar het winkelpark intussen gestabiliseerd is en volledig geherstructureerd, wat staat voor een groei met 75,8% in vergelijking met het voorgaande boekjaar proforma”, aldus het persbericht. Het Franse Orchestra nam in 2014 Home-Market over, nadat het in 2013 Bébé 2000 en in 2012 Prémaman ingelijfd had. Na een grondige reorganisatie telt de groep in de Belux nu alles samen 63 verkooppunten.

 

Orchestra-Prémaman opende het voorbije boekjaar ook webshops in de Belux, Spanje en Griekenland. De totale internetverkoop ging er met 7,1% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.