7Commerce neemt Stylight over | RetailDetail

7Commerce neemt Stylight over

7Commerce neemt Stylight over

7Commerce, de investeringstak van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1, heeft alle aandelen van online modestart-up Stylight in handen gekregen. Voorheen had het al 22 procent van de aandelen gekocht.

 

Actief in 15 landen

7Commerce had die 22 procent in handen gekregen bij een vorige investeringsronde in december 2012, maar het heeft nu dus besloten om ook de overige 78 procent te kopen. De deal moet volledig rond geraken in juli.

 

Stylight is sinds zijn oprichting in 2008 uitgegroeid tot de meest succesvolle mode-aggregator in Europa. Bezoekers kunnen er eenvoudig producten ontdekken van verschillende online modewinkels. Momenteel is Stylight al actief in 15 landen. Sinds maart van dit jaar biedt het ook 'home & living'-producten aan.

 

“Stylight voegt fashion, home en living toe aan ons portfolio beauty & accessories en het is bovendien een veelbelovend platform voor verdere winstgevende groei. Met zijn mix van content, reclame en verkoop is het bedrijf een essentieel strategisch element van onze snelgroeiende e-commerceactiviteiten”, zegt Daniel Raab, managing director bij 7Commerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars

08/06/2018

Fastfoodholding Top Brands en investeerdersgroep Gimv zijn de nieuwe eigenaars van Ellis Gourmet Burger. Samen met medeoprichter Thierry Canetta willen ze de Belgische burgerketen verder helpen uitbreiden.