'Aandeel online kledingverkoop verdrievoudigt' | RetailDetail

'Aandeel online kledingverkoop verdrievoudigt'

'Aandeel online kledingverkoop verdrievoudigt'

Het marktaandeel van online verkopers in kleding staat op het punt de tien procent te passeren. De komende acht jaar zal dit verdrievoudigen tot dertig procent of meer, zo voorspelt het Economisch Bureau van ING.

Herstructurering en herpositionering

In dat geval wordt volgens de analisten een herstructurering in kledingretail onvermijdelijk. Voor dit jaar verwacht de instantie een daling van de omzet in winkels in kleding op drie procent en voor volgend jaar wordt gerekend op een daling met ongeveer hetzelfde percentage. Volgens ING moet dit ertoe leiden dat retailers zich gaan aanpassen. Een nieuw verdienmodel dat rekening houdt met lagere omzetniveaus, hogere kosten en een veelal lagere brutomarge moet hier onderdeel van uitmaken.

 

Marktaandeel verschuift niet alleen naar online, maar ook naar een klein aantal succesvolle winkelketens. Daarbij wijzen de analisten van ING op het succes van fastfashionketens met een efficiënt en effectief bedrijfsmodel, waarmee ze snel kunnen inspelen op de markt tegen relatief lage prijzen. Niet alleen de kledingretail zou zich moeten aanpassen, maar ook winkelgebieden. Die zullen veel selectiever moeten worden en zich gaan richten op bepaalde doelgroepen om succesvol te blijven, meent ING.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.