'Aandeel online kledingverkoop verdrievoudigt' | RetailDetail

'Aandeel online kledingverkoop verdrievoudigt'

'Aandeel online kledingverkoop verdrievoudigt'

Het marktaandeel van online verkopers in kleding staat op het punt de tien procent te passeren. De komende acht jaar zal dit verdrievoudigen tot dertig procent of meer, zo voorspelt het Economisch Bureau van ING.

Herstructurering en herpositionering

In dat geval wordt volgens de analisten een herstructurering in kledingretail onvermijdelijk. Voor dit jaar verwacht de instantie een daling van de omzet in winkels in kleding op drie procent en voor volgend jaar wordt gerekend op een daling met ongeveer hetzelfde percentage. Volgens ING moet dit ertoe leiden dat retailers zich gaan aanpassen. Een nieuw verdienmodel dat rekening houdt met lagere omzetniveaus, hogere kosten en een veelal lagere brutomarge moet hier onderdeel van uitmaken.

 

Marktaandeel verschuift niet alleen naar online, maar ook naar een klein aantal succesvolle winkelketens. Daarbij wijzen de analisten van ING op het succes van fastfashionketens met een efficiënt en effectief bedrijfsmodel, waarmee ze snel kunnen inspelen op de markt tegen relatief lage prijzen. Niet alleen de kledingretail zou zich moeten aanpassen, maar ook winkelgebieden. Die zullen veel selectiever moeten worden en zich gaan richten op bepaalde doelgroepen om succesvol te blijven, meent ING.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.